ADAC : Das Elektronik-Automobil er ny, Mint har en ny Auto-gefäukt

Električni automobili također imaju kvarove – ali prema ADAC-u, rjeđe od konvencionalnih modela motora s unutarnjim izgaranjem. Međutim, pokazalo se da je najosjetljivija komponenta u obje vrste strojeva ista burduf planetara febi, pret.

ADAC : Das Elektronik-Automobil er ny, Mint har en ny Auto-gefäukt

Potrošači još uvijek imaju mnogo rezervi prema električnim automobilima. Trenutačno većinu potencijalnih kupaca odbijaju visoke cijene električnih automobila – no za mnoge se ograničeni domet pokazao kao prepreka. A što je s pitanjem kvarljivosti? Kao što pokazuju nedavne analize ADAC-a, električni automobili u prosjeku imaju manje tehničkih problema od konvencionalnih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem – a opet, usporedba različitih vrsta pogona još uvijek nije tako jednostavna.

Problem u usporedbi: prosječna starost voznog parka veća je od većine električnih vozila

Općenito, broj kvarova električnih vozila povećao se u odnosu na prethodnu godinu. No, pokazalo se da je objašnjenje prilično jednostavno: na cestama je sve više električnih vozila. Nije lako usporediti osjetljivost na kvar električnih modela s onima konvencionalnih zbog starosti obje vrste vozila. ADAC objašnjava, pozivajući se na podatke Saveznog ureda za cestovni promet (KBA), da je prosječna starost svih automobila registriranih u Njemačkoj deset godina. Ali oni "električni" su, uglavnom, znatno noviji. Dakle, ako bismo uspoređivali električne i ICE modele na temelju cijele flote, to ne bi bilo pošteno za konvencionalne modele, budući da rizik od tehničkog problema raste s godinama.

Zato ADAC ocjenjuje samo automobile s početnom registracijom od 2020. do 2022. Rezultati pokazuju da dok su modeli motora s unutarnjim izgaranjem doživjeli 9,4 kvara na 1000 automobila, električni automobili zabilježili su samo 3,8 kvarova/1000 automobila – što je znatno niže.

Problem broj jedan: baterija

Najčešći uzrok kvara kod obje vrste pogona je isti: startna baterija, odnosno klasična baterija. U 50 posto kvarova na električnim automobilima to je razlog zašto vozači traže pomoć na cesti, dok je kod konvencionalnih ICE modela taj postotak 45. No ako se usporedi udio kvarova na 1000 vozila, kod ICE modela on je veći (1,2).

Koje se komponente u električnim vozilima znatno rjeđe oštećuju?

Razlika u učestalosti kvarova najveća je za komponente „motor, upravljanje motorom, visokonaponski sustav”: komponente u ovoj skupini znatno češće kvare kod motora s unutarnjim izgaranjem nego kod električnih modela. Prema ADAC-u, to je zbog puno jednostavnijeg dizajna elektromotora: dok se motori s unutarnjim izgaranjem sastoje od stotina dijelova poput klipova, ventila i turbopunjača, električna jedinica često ima samo jedan pokretni dio – rotor. A što je manje dijelova, manja je mogućnost habanja. Iz autokluba također ističu kako električnim automobilima nije potrebno motorno ulje koje s vremenom može nakupiti zagađivače koji mogu oštetiti motor. Osim toga, električni motori stvaraju manje otpadne topline od motora s unutarnjim izgaranjem, koji rade na visokim temperaturama i imaju veće trošenje.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Potrošači još uvijek imaju mnogo rezervi prema električnim automobilima

Problem u usporedbi: prosječna starost voznog parka veća je od većine električnih vozila