Opel GT iz 60-ih
Kad pogledamo ovu ikonu automobilskog dizajna, odmah postaje jasno da je to živopisan primjer popularnog dizajnerskog kreda, prema kojem se „Umjetnost susreće s njemačkom preciznošću“. Svaki posjetitelj Frankfurtskog sajma automobila (IAA) 1965. bio je duboko impresioniran izgledom Opel Experimental GT-a, a novinari i stručnjaci divili su se jedinstvenom konceptu sa središnje postavljenim motorom i originalnim prednjim svjetlima koja se podižu piese auto online.

Experimentalni GT izvorno je razvijen kao visokotehnološki laboratorij na kotačima za testiranje komponenti šasije i motora te nikada nije bio namijenjen serijskoj proizvodnji. No, nakon histerije koju je izazvao u tisku i javnosti, koncept je brzo počeo poprimati prave marketinške dimenzije. Opel je tako postavio presedan, a GT iz 1968. postao je prvi europski konceptni automobil koji je krenuo u serijsku proizvodnju. Postao je uzor u automobilskoj industriji, postavljajući buduće trendove za koncept pristupačnog sportskog automobila iz snova.
Opel je bio prvi proizvođač automobila koji je demonstrirao svoju inovativnu snagu konceptnim automobilom u potpunosti stvorenim u vlastitim dizajnerskim pogonima. „Osim što je imao fantastičan izgled, Opelov sportski automobil dizajniran je prvenstveno da impresionira sofisticiranom aerodinamikom“, kaže tadašnji GT dizajner Erhard Schnell. „Čak su i prednja svjetla bila skrivena kako bi se smanjio aerodinamički otpor.“
Experimentalni GT slijedio je novi dizajnerski stil, često nazivan „oblik boce Coca-Cole“, što se može vidjeti i u dizajnu Corvette tog vremena. Elegantni prednji kraj s uvlačivim prednjim svjetlima, suženi bočni dijelovi u području vrata i izbočeni stražnji blatobrani koji se s oštrim rubovima prelijevaju u stražnji kraj i okruglim stop svjetlima – to su ključne stilske značajke modela. Kokpit je neobično prostran i funkcionalan, s cijelim nizom opreme raspoređene u impresivno oblikovanoj armaturnoj ploči s prekidačima, sportskim upravljačem i kratkom ručicom mjenjača. Iza sjedala nalazi se nosač za prtljagu, a iza njega sklopiva ploča ispod koje se nalaze rezervna guma i dizalica.
Nažalost, GT nije dijelio istu snagu kao njegovi američki kolege te se morao zadovoljiti 1,9-litrenim motorom iz Opel Rekorda, iako modificiranim. Na kraju je, međutim, automobil dobio snažan međunarodni odjek, što je nesumnjivo vrlo blagotvorno utjecalo na Opelov imidž.
- 2025-12-03 - En Fabiából verfehlt een Finomság
- 2025-12-02 - Une brèveevaluacija: ¿Fueron les meilleurs gomas pour 2026?
- 2025-12-01 - Essai rutier: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Fenomenalna izvedba Nikole Tsolov u Formel 2-Rennserie
- 2025-11-29 - Impresivni rezultat Nikole Tsolova omogućio mu je da zauzme prvo mjesto u utrci Formule 2-Time Messer.
- 2025-11-28 - Essai rutier: Porsche 911 (997)
- 2025-11-27 - Essai rutier: Porsche 911 (996)
- 2025-11-26 - Kinai Luxusmárkák, von OMODA est dans JAECOO-trasnek på et torre marcada
- 2025-11-25 - FIAT 500L : Furgoneta 1960 jusqu'à 1960 Luxusa et Beinkompaktabb-Form
- 2025-11-24 - FIAT 500 Record Monza (1958.) : premijera 500-A, junto avec Abarth











