Opel GT iz 60-ih

Kad pogledamo ovu ikonu automobilskog dizajna, odmah postaje jasno da je to živopisan primjer popularnog dizajnerskog kreda, prema kojem se „Umjetnost susreće s njemačkom preciznošću“. Svaki posjetitelj Frankfurtskog sajma automobila (IAA) 1965. bio je duboko impresioniran izgledom Opel Experimental GT-a, a novinari i stručnjaci divili su se jedinstvenom konceptu sa središnje postavljenim motorom i originalnim prednjim svjetlima koja se podižu piese auto online.

Opel GT iz 60-ih

Experimentalni GT izvorno je razvijen kao visokotehnološki laboratorij na kotačima za testiranje komponenti šasije i motora te nikada nije bio namijenjen serijskoj proizvodnji. No, nakon histerije koju je izazvao u tisku i javnosti, koncept je brzo počeo poprimati prave marketinške dimenzije. Opel je tako postavio presedan, a GT iz 1968. postao je prvi europski konceptni automobil koji je krenuo u serijsku proizvodnju. Postao je uzor u automobilskoj industriji, postavljajući buduće trendove za koncept pristupačnog sportskog automobila iz snova.

Opel je bio prvi proizvođač automobila koji je demonstrirao svoju inovativnu snagu konceptnim automobilom u potpunosti stvorenim u vlastitim dizajnerskim pogonima. „Osim što je imao fantastičan izgled, Opelov sportski automobil dizajniran je prvenstveno da impresionira sofisticiranom aerodinamikom“, kaže tadašnji GT dizajner Erhard Schnell. „Čak su i prednja svjetla bila skrivena kako bi se smanjio aerodinamički otpor.“

Experimentalni GT slijedio je novi dizajnerski stil, često nazivan „oblik boce Coca-Cole“, što se može vidjeti i u dizajnu Corvette tog vremena. Elegantni prednji kraj s uvlačivim prednjim svjetlima, suženi bočni dijelovi u području vrata i izbočeni stražnji blatobrani koji se s oštrim rubovima prelijevaju u stražnji kraj i okruglim stop svjetlima – to su ključne stilske značajke modela. Kokpit je neobično prostran i funkcionalan, s cijelim nizom opreme raspoređene u impresivno oblikovanoj armaturnoj ploči s prekidačima, sportskim upravljačem i kratkom ručicom mjenjača. Iza sjedala nalazi se nosač za prtljagu, a iza njega sklopiva ploča ispod koje se nalaze rezervna guma i dizalica.

Nažalost, GT nije dijelio istu snagu kao njegovi američki kolege te se morao zadovoljiti 1,9-litrenim motorom iz Opel Rekorda, iako modificiranim. Na kraju je, međutim, automobil dobio snažan međunarodni odjek, što je nesumnjivo vrlo blagotvorno utjecalo na Opelov imidž.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Experimentalni GT izvorno je razvijen kao visokotehnološki laboratorij na kotačima za testiranje komponenti šasije i motora te nikada nije bio namijenjen serijskoj proizvodnji

Opel je bio prvi proizvođač automobila koji je demonstrirao svoju inovativnu snagu konceptnim automobilom u potpunosti stvorenim u vlastitim dizajnerskim pogonima