Kreatieve Auftritt en polnischer Gesellschaft: en Fiat 126P et en Polonez-Mikroskop
Kako bi se Zastava 750 mogla razviti u poljski FIAT 126P, koji izgleda kao Polonez sa siluetom VW Golfa magazin de piese auto online.

Tijekom socijalističkog doba, situacija na tržištu automobila bila je gotovo svugdje u Istočnom bloku ista: vrlo ograničen asortiman, arhaični dizajni, nedostatak izbora boja, modifikacija i dodataka te, naravno, mitsko čekanje u redu. Međutim, želja za posjedovanjem vozila s jakom individualnošću u mnogim se slučajevima pokazala jačom od umjetno nametnutih komercijalnih i industrijskih okvira i financijskih prepreka. U mnogim slučajevima, mašta (kako u stvaranju nestandardnog projekta, tako i u osiguravanju sredstava za njegovu provedbu) uspjela je prevladati brojna ograničenja. Tako su iza "željezne zavjese" rođeni deseci originalnih vozila, od kojih su se neka odlikovala originalnim i prilično uspješnim stilskim rješenjima.
Jedan od njih izrađen je u malom poljskom gradiću Nadziejowu blizu Środe Wielkopolske 1988. godine. Njegov autor je Zdzisław Ulman, koji je 1986. godine kupio gotovo 20 godina staru Zastavu 750 u prilično lošem stanju. Pokušao ju je popraviti, ali je kasnije shvatio da će, kako bi postigao željeni rezultat, morati sve raditi ispočetka. Kao specijalist za karoseriju i automehaničar, odlučio je svu svoju domišljatost i talent uložiti u preradu vozila, koje mu se ionako nije baš svidjelo u dizajnerskom smislu. Negdje je pronašao rashodovanu karoseriju Fiata 126P, koju je stavio umjesto jugoslavenske, a šasiju je produžio za oko 30 cm. Za neke od operacija koristio je poseban aparat za zavarivanje u tvornici u kojoj je radio. Stražnja svjetla i branik, kako se vidi na jedinoj poznatoj fotografiji, su od Polonez-a. Ullmann je također izradio potpuno novu armaturnu ploču i ugradio nova, modernija sjedala iz drugog automobila. Na kraju je od starog automobila ostao samo motor.
Srebrno obojeni automobil, parkiran ispred radnog mjesta Zdzisława Ulmana, odmah je postao velika atrakcija. Impresivna karoserija ne samo da je izazvala veliko zanimanje među njegovim kolegama i prolaznicima, već je privukla i neke potencijalne kupce. Godine 1988. automobil je registriran u Ministarstvu motornih vozila kao "Sam 87", ali je dizajner imenu dodao svoje inicijale "ZU".
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: En magasin "Testversie"-motor V8 varevogn de Supra-steht voor de Tür.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40 : en besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő
- 2025-12-04 - Opel GT iz 60-ih
- 2025-12-03 - En Fabiából verfehlt een Finomság
- 2025-12-02 - Une brèveevaluacija: ¿Fueron les meilleurs gomas pour 2026?
- 2025-12-01 - Essai rutier: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Fenomenalna izvedba Nikole Tsolov u Formel 2-Rennserie
- 2025-11-29 - Impresivni rezultat Nikole Tsolova omogućio mu je da zauzme prvo mjesto u utrci Formule 2-Time Messer.
- 2025-11-28 - Essai rutier: Porsche 911 (997)
- 2025-11-27 - Essai rutier: Porsche 911 (996)











