Opel OSV 40 : en besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő

Elektrificirani, emotivni, a opet opremljeni za sve svakodnevne zadatke – to vrijedi za Opelove moderne automobile, od Corse i Astre do novog Grandlanda. I osobna i komercijalna vozila Opela imaju jednu zajedničku stvar: osiguravaju opušteno putovanje u svakom trenutku s brojnim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima. Sigurnost je tradicija u Opelu, u svakoj klasi vozila. Sigurnosni pojasevi standardna su oprema od 1973., pune tri godine prije nego što su postali obvezni, a 1974. Opel je predstavio svoju sveobuhvatnu sigurnosnu viziju. Tada je predstavljeno eksperimentalno Opelovo sigurnosno vozilo (OSV) temeljeno na serijskom Kadettu C, koje je preživjelo frontalni sudar pri brzini od 40 milja na sat (gotovo 65 km/h) i postavilo važan smjer za daljnji razvoj sigurnosnih značajki. Brzina udara u miljama dobiva numerički indeks 40 piese auto online.

Opel OSV 40 : en besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő

Prije nešto više od pola stoljeća, tvrtka iz Rüsselsheima predstavila je svoju ideju za siguran kompaktni automobil na Međunarodnoj tehničkoj konferenciji o poboljšanoj sigurnosti vozila u Londonu. Unatoč dodatnoj opremi, automobil je težio samo 960 kg, čime su Opelovi inženjeri pokazali da optimalna pasivna sigurnost može biti učinkovita ne samo kod velikih i teških vozila, već i kod kompaktnih automobila. U provedenim testovima, OSV 40 je postigao sve postavljene ciljeve: Sva četiri vrata su se i dalje mogla otvoriti bez upotrebe alata nakon frontalnog udara s tvrdom preprekom pri brzini od 65 km/h. OSV 40 je bio jednako siguran pri frontalnom udaru s pilonom pri brzini od 50 km/h, udaru straga, bočnom udaru s motkom i pri prevrtanju pri brzini od 48 km/h. U usporedbi s limenim branicima tog vremena, volumenski odbojnici OSV-a 40 bili su ispunjeni poliuretanskom pjenom, što im je davalo svojstva apsorpcije udara. Ovo je bio preteča „samozacjeljujućeg“ branika. Inženjeri također ispunjavaju šupljine pragova i vrata poliuretanskom pjenom kako bi stvorili povećane sigurnosne rezerve u slučaju bočnog udara.

Ojačane krovne grede i jedinstveni nasloni za glavu na prednjim sjedalima postavljenim s unutarnje strane stropa povećavaju stabilnost putničkog prostora, dok se sjedala i dalje mogu podešavati. Sve površine u putničkom prostoru s kojima putnici mogu doći u kontakt u slučaju nesreće prekrivene su dvocentimetarskim slojem poliuretanske pjene. Upravljač je opremljen dodatnim preklopnim elementom u donjem dijelu stupa upravljača kako bi se bolje apsorbirala energija u slučaju udara. Središnji sustav upozorenja, proizvođača Hella, kontrolira 11 funkcija i ukazuje na moguće pogreške uključivanjem odgovarajućih svjetala upozorenja. Četiri sjedala OSV-a 40 opremljena su sigurnosnim pojasevima s tri točke pričvršćivanja, a prednja imaju automatski sustav zatezanja.

Utjecaj OSV-a 40 bio je ogroman, a rezultati razvoja i testiranja automobila ubrzo su izravno primijenjeni u proizvodnji novih modela. Istovremeno, eksperimentalni automobil pridonio je i polako promjenjivoj javnoj svijesti. Do tada pitanja vezana uz sigurnost i sprječavanje nesreća nisu bila osobito važna ljudima, za razliku od danas.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prije nešto više od pola stoljeća, tvrtka iz Rüsselsheima predstavila je svoju ideju za siguran kompaktni automobil na Međunarodnoj tehničkoj konferenciji o poboljšanoj sigurnosti vozila u Londonu

Ojačane krovne grede i jedinstveni nasloni za glavu na prednjim sjedalima postavljenim s unutarnje strane stropa povećavaju stabilnost putničkog prostora, dok se sjedala i dalje mogu podešavati