BMW-ova tvornica započela je proizvodnju modela iX3 u listopadu.

Prva automobilska tvornica BMW Grupe koja se u potpunosti oslanja na obnovljivu električnu energiju tijekom normalnog rada; ne koriste se fosilna goriv piese auto online.

BMW-ova tvornica započela je proizvodnju modela iX3 u listopadu.

BMW Grupa je ušla u završnu fazu prije nego što prvi model Neue Klasse siđe s montažne trake. Serijska proizvodnja novog BMW-a iX3 započet će krajem listopada u tvornici BMW Grupe u Debrecenu u Mađarskoj, kada će službeno pustiti u rad najnoviji i najinovativniji proizvodni pogon u globalnoj proizvodnoj mreži tvrtke.

„Početak serijske proizvodnje BMW-a iX3 označava novo doba u automobilskoj proizvodnji. Naša nova tvornica u Debrecenu projektirana je i izgrađena u potpunosti u skladu s našom strateškom vizijom za iFACTORY. Digitalna od samog početka, tvornica će ponuditi novu dimenziju u učinkovitoj proizvodnji bez fosilnih goriva“, kaže Milan Nedeljković, član Upravnog odbora BMW AG-a odgovoran za proizvodnju.

BMW iFACTORY predstavlja stratešku viziju proizvodnje izgrađene na pojednostavljenim i učinkovitim strukturama, odgovornom upravljanju resursima, ekonomičnom korištenju najsuvremenijih digitalnih inovacija i snažnom fokusu na zaposlenike. BMW Grupa je također registrirala nove patente za velik broj inovativnih sustava i procesa u tvornici u Debrecenu.

„Prihvatili smo izazov stvaranja potpuno novog automobila kao prvog zadatka u potpuno novoj tvornici – i to na najekonomičniji i najučinkovitiji mogući način. Pojednostavili smo procese, smanjili složenost, digitalno validirali svaku pojedinu operaciju i sustavno koristili stručnost naše globalne mreže. Rezultat je ova tvornica s učinkovitom proizvodnjom, inovativnim procesima i fleksibilnošću za integraciju dodatnih modela“, kaže Hans-Peter Kemser, voditelj tvornice BMW Grupe u Debrecenu.

Kao i kod svakog novog modela, kapacitet novog BMW-a iX3 postupno će se povećavati u fazama nakon početka proizvodnje. Kao prvi model u Novoj klasi, iX3 demonstrira najnovije dizajnerske i tehnološke inovacije koje će u budućnosti definirati cijelu ponudu modela marke. Između sada i 2027. godine, tehnologije u Novoj klasi bit će integrirane u 40 novih modela i ažuriranja modela.

Od virtualne tvornice do stvarnosti

Vodeća načela BMW iFACTORY-ja u potpunosti su implementirana u tehnologije korištene u novoj tvornici BMW Grupe u Debrecenu. Primjerice, planirana je i izgrađena digitalno od temelja te je proslavila svoj virtualni početak proizvodnje već u ožujku 2023. kao Virtualna tvornica BMW Grupe. Ovaj pristup omogućio je virtualno testiranje svake operacije unaprijed, nakon čega su se proizvodne linije mogle instalirati u zgradama točno kao u digitalnom blizancu.

Optimalni procesi za sve tehnologije u pogonu

S optimiziranim tokom vrijednosti i učinkovitim sustavima, prešarska radionica osigurava visoku razinu produktivnosti. BMW Grupa nastavlja slijediti svoju provjerenu strategiju korištenja istih alata i preša u cijeloj svojoj globalnoj mreži. To optimizira korištenje kapaciteta mreže, omogućujući da se alati za preše nalaze na više lokacija i obučavaju osoblje u cijeloj mreži.

Posebno koristi napredno digitalno planiranje i validacija ima karoserijska radionica. Svaki detalj procesa digitalno se simulira unaprijed kako bi se odredio idealan tok vrijednosti i osiguralo da je svaki od gotovo 1000 robota optimalno pozicioniran. Od samog početka, bliska suradnja između razvojnog i proizvodnog tima rezultira visokom učinkovitošću proizvodnje i maksimalnom koristi za kupca. Na primjer, broj metoda spajanja značajno je smanjen, što smanjuje ukupnu složenost. Značajke dizajna integrirane rano u procesu razvoja također su vidljive u detaljima Neue Klasse, poput nevidljive brtve vrata. To stvara vizualnu vezu između prozora i vrata, što rezultira jedinstvenim izgledom. Drugi primjer je maksimiziranje dostupnog prostora za bateriju u strukturi karoserije - a time i veličine i učinkovitosti baterije - što također izravno koristi kupcu.

U tvornici BMW Grupe u Debrecenu, lakirnica igra ključnu ulogu u značajnom smanjenju CO2e otiska BMW-a iX3. Proizvodnja novog BMW-a iX3 generirat će ukupno oko 80 kg CO₂e (emisije opsega 1/2). Ova brojka uključuje emisije CO₂e iz tvornice u Debrecenu, kao i internu proizvodnju dijelova na drugim lokacijama BMW Grupe, uključujući komponente proizvedene u Landshutu, na primjer. To predstavlja smanjenje od oko dvije trećine u usporedbi s proizvodnjom postojećih BMW modela. Samo za tvornicu u Debrecenu, ovaj pristup smanjit će emisije CO₂e iz proizvodnje jednog vozila, uključujući njegovu visokonaponsku bateriju, za oko 90% - na oko 34 kg CO₂e (pri radu punim kapacitetom, u usporedbi s drugim lokacijama BMW Grupe).

Lakirnice se obično oslanjaju na plin kako bi postigle potrebne visoke temperature (do 180 stupnjeva Celzija). Tvornica u Debrecenu bit će prva automobilska tvornica BMW Grupe koja će se tijekom normalnog rada napajati isključivo električnom energijom iz obnovljivih izvora energije, tj. bez upotrebe fosilnih goriva poput nafte ili plina. Zbog svojih visokih energetskih potreba, lakirnica je najvažniji čimbenik u značajnom smanjenju emisija CO2e tvornice u Debrecenu. Samo u lakirnici, korištenje električne energije iz obnovljivih izvora smanjuje godišnje emisije CO2e za do 12.000 tona. Oko četvrtine godišnjih potreba tvornice za električnom energijom osigurat će fotonaponski sustav od 50.000 W na licu mjesta. Višak solarne energije, poput one generirane neradnim danima, pohranjuje se u sustavu za pohranu toplinske energije volumena 1.800 m³ i kapaciteta 130 MWh.

Lakirnica također koristi sustav za povrat energije. U dizajnu nove lakirnice uspješno je implementirana mreža za prijenos topline, koja omogućuje dodatne uštede energije do 10%. Ovaj inovativni koncept kombinira više mjera za učinkovit povrat energije iz sustava opskrbe komprimiranim zrakom, sušenja i hlađenja. Otpadna toplina koristi se za zagrijavanje vodenog kruga.

Osim toga, sustav za pohranu toplinske energije – koji sadrži 1800 m³ vode, kapaciteta 130 MWh – pohranjuje višak energije iz fotonaponskog sustava tijekom razdoblja izvan vršnih opterećenja i isporučuje je kao toplinu tijekom vršne potražnje.

Potpuna digitalizacija proizvodnih procesa dodatno povećava učinkovitost montaže. IT platforma AIQX (Artificial Intelligence Quality Next), razvijena interno u BMW Grupi, ključna je komponenta BMW iFACTORY. AIQX koristi senzore i sustave kamera duž proizvodne linije za automatizaciju procesa kvalitete. AI procjenjuje podatke i pruža povratne informacije u stvarnom vremenu zaposlenicima na liniji. U budućnosti će vozila na liniji također postati aktivni, povezani sudionici u industrijskom IoT (Internet of Things) ekosustavu. Provodit će samoanalizu, komunicirati sa zaposlenicima tvornice u stvarnom vremenu te automatski dijeliti i dokumentirati relevantne poruke pomoću alata kao što su kamere u vozilu i IT sustavi. Oprema, alati, komponente i svaki BMW u montažnim halama sada su digitalno povezani s proizvodnim sustavom BMW-a.

Takozvana „prstasta struktura“ zgrade – optimizirana verzija dizajna koji se koristi u tvornici BMW Grupe u Leipzigu – omogućuje izravnu dostavu 80 posto dijelova na ispravnu točku montaže na liniji. Potpuno električna logistika unutar tvrtke također ima koristi od autonomnih tegljača koji prevoze visokonaponske baterije izravno iz proizvodnje do mjesta montaže, kao i od inteligentnih transportnih robota koji autonomno isporučuju manje komponente na liniju montaže. Povezivanjem svih internih i eksternih baza podataka, cijeli logistički proces postiže neviđenu digitalnu dubinu, automatizirajući mnoge ručne, prethodno međusobno povezane analitičke zadatke. Na taj način, dobro strukturirane informacije dostupne su u svakom trenutku i mogu se odmah analizirati „pritiskom na gumb“.

BMW Grupa implementira visoko inteligentne proizvodne procese za svoje nove visokonaponske baterije razvijene interno. Tvornica u Debrecenu prva je od pet tvornica u svijetu koja je započela serijsku proizvodnju visokonaponskih baterija Gen6. Proizvodni procesi u početku su razvijeni i testirani u pilot pogonima. Umjetna inteligencija, analiza podataka i stalna razmjena znanja unutar proizvodne mreže također igraju ključnu ulogu u uvođenju proizvodnje. Digitalni blizanci proizvodnje i sveobuhvatne baze podataka umjetne inteligencije osiguravaju optimizaciju procesa i obuku zaposlenika. Dosljedan pristup nulte greške omogućuje besprijekorne provjere kvalitete na montažnoj liniji i 100%-tno praćenje na kraju montažne linije. U skladu s načelom „lokalno za lokalno“, montaža visokonaponskih baterija odvija se izravno na licu mjesta, što proizvodnim timovima omogućuje učinkovitost infrastrukture i kratke udaljenosti.

Najbolji od najboljih:

Tvornica u Debrecenu koristi iskustva svih proizvodnih pogona diljem svijeta

Tvornica BMW Grupe u Debrecenu prva je proizvodna lokacija u mreži tvrtke koja nije vezana za određenu glavnu tvornicu. Umjesto toga, služi kao mrežna tvornica, kombinirajući najbolje prakse s različitih lokacija diljem svijeta. Glavna prednost ovog pristupa je što se trenutna radna snaga tvornice od preko 2000 zaposlenika može obučavati unutar mreže, što omogućuje dijeljenje znanja sa zaposlenicima s različitih lokacija, kao što su Kina, Južna Afrika, Meksiko, SAD i, naravno, Njemačka. Istovremeno, zaposlenicima iz cijele globalne mreže pruža se prilika da podijele svoje tehnološko znanje u Debrecenu i donesu svoje iskustvo u proizvodnji modela Neue Klasse natrag na svoju lokaciju – stvarajući situaciju u kojoj svi dobivaju.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

BMW Grupa je ušla u završnu fazu prije nego što prvi model Neue Klasse siđe s montažne trake

„Početak serijske proizvodnje BMW-a iX3 označava novo doba u automobilskoj proizvodnji