Već 50 godina prodaje se Jaguar XJ-S

Jaguar XJ-S bio je najnapredniji model marke svog vremena, dostupan na tržištu od 1975. do 1996. Tijekom 20 godina i sedam mjeseci proizvedeno je ukupno 115.413 jedinica u tri glavne verzije magazin de piese auto online.

Već 50 godina prodaje se Jaguar XJ-S

XJ-S je predstavljen 10. rujna 1975., ali dizajn i razvoj započeli su krajem 1960-ih pod kodnim nazivom Project XJ27. Izvorni dizajn osmislio je stilist tvrtke Malcolm Sawyer, ali nakon njegove smrti 1970. stil je dovršio Jaguarov interni dizajnerski tim, predvođen Dougom Thorpeom. Pogon je osiguravao originalni Jaguarov V12 motor s izborom ručnog ili automatskog mjenjača. U to vrijeme, proizvodni automobili s V12 motorima bili su prilično rijetki, a Lamborghini i Ferrari bili su među rijetkim drugim tvrtkama koje su nudile tako jedinstvene modele. Specifikacije XJ-S-a također su u potpunosti usporedive s onima dvaju talijanskih automobila. Ubrzava do 97 km/h za 7,6 sekundi (za verzije s automatskim mjenjačem) i postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h. Prva serija XJ-S imala je mjenjač BorgWarner Model 12 s kućištem i montažnim vijcima od lijevanog željeza, ali nakon 1977. ugrađen je mjenjač General Motors Turbo-Hydramatic 400 s potpuno integriranim aluminijskim kućištem.

Model se u početku nudio s gumama Dunlop SP Super E205/70VR15 ugrađenim na 6K aluminijske naplatke, iako je britanska policija radije opremala svoje Jaguare gumama Michelin XWX 205/70VR15 visokih performansi. Krajem 1970-ih, XJ-S je također koristio Pirelli P5 gume dimenzija 205/70VR15. Europske verzije bile su opremljene s dva standardna eliptična prednja svjetla, dok su one za SAD imale četiri okrugla.

Jaguar je započeo proizvodnju XJ-S ubrzo nakon završetka prve naftne krize, kada je tržište sportskih automobila s 5,3-litrenim V12 motorom bilo znatno smanjeno. Unatoč impresivnom stilskom utjecaju, preširoki i kosi stražnji stupovi nisu bili dobro prihvaćeni na nekim tržištima. Primjerice, njemačke vlasti smatrale su da ograničavaju vidljivost unatrag i odbile su odobriti tipsko odobrenje za model koji se prodaje na domaćem tržištu (kao što su učinile s Lanciom Beta Montecarlo), zahtijevajući od njemačkih kupaca XJ-S da dobiju posebno odobrenje za tehničku ispravnost.

Tijekom tog razdoblja potražnja je ostala niska te je tvrtka bila prisiljena privremeno obustaviti proizvodnju 1981. kako bi se neprodani primjerci lakše prodali.

U srpnju 1981. XJ-S je preimenovan u XJ-S HE i sada ga je pokretao novi, mnogo ekonomičniji V12 motor. Tome je posebno pomogla učinkovitija komora izgaranja Fire Ball, zahvaljujući kojoj je snaga povećana na 295 KS. Istovremeno, XJ-S HE je dobio promjene na eksterijeru i interijeru, poput kromiranih umetaka u gornjem dijelu branika i umetaka od brijesta na armaturnoj ploči i oblogama vrata, kao i nove petokrake Starfish aluminijske naplatke opremljene gumama Pirelli Cinturato P5 dimenzija 215/70R15.

Godine 1983. predstavljen je novi 3,6-litreni redni šesterocilindrični motor, Jaguar AJ6, zajedno s novim modelom kabrioleta nazvanim XJ-SC. Ovdje su mala stražnja sjedala coupea uklonjena kako bi se napravilo mjesta za mekani krov. Ovo zapravo nije bio kabriolet u pravom smislu te riječi, jer je imao fiksne okvire bočnih prozora i središnji profil u stilu targe. Između 1983. i 1987. automobili sa šest cilindara (koji su se mogli prepoznati po podignutom središnjem dijelu poklopca motora) bili su dostupni samo s peterostupanjskim ručnim mjenjačem Getrag 265, a od 1987. nadalje s četverostupanjskim automatskim ZF 4HP22 (uz poboljšano ubrizgavanje goriva slično onome kod XJ40). Godine 1988. dvosjedni targa model XJ-SC, koji nije uspio postići veliki uspjeh na tržištu, zamijenjen je klasičnim dvosjednim kabrioletom, koji se pokazao apsolutnim hitom.

Najnovija verzija proizvodila se od 1991. do 1996. godine. U isto vrijeme, tvrtku Jaguar preuzeo je Ford, koji je uveo brojne modifikacije i ukinuo crticu u troslovnoj oznaci, što je postalo XJS.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

XJ-S je predstavljen 10

Model se u početku nudio s gumama Dunlop SP Super E205/70VR15 ugrađenim na 6K aluminijske naplatke, iako je britanska policija radije opremala svoje Jaguare gumama Michelin XWX 205/70VR15 visokih performansi