Pontiac Nagydíj 1966 : nouvelle génération

Godine 1965. svi modeli Pontiaca pune veličine, uključujući Grand Prix, potpuno su restilizirani. To su bili prvi modeli tvrtke koji su imali dobro poznati zaobljeni profil karoserije, nalik boci Coca-Cole. Dok su drugi Pontiac coupei iste godine dobili polu-fastback liniju krova (stil koji su dijelili i neki drugi GM odjeli), Grand Prix je zadržao ekskluzivnu geometrijsku liniju stražnjih stupova, s jedinom blago zaobljenom stražnjom staklom prema unutra. Ova nova generacija Pontiaca također je prvi put predstavila poklopce za otvore stražnjih blatobrana, slično luksuznijim modelima Cadillaca, Buicka i Oldsmobilea piese auto online.

Pontiac Nagydíj 1966 : nouvelle génération

Unutrašnjost je revidirana novim panelima s većom površinom ukrasa od oraha koji su se sada protezali do središnje konzole. Sjedala su bila standardna, upravljač je bio potpuno nov, s ugrađenom sirenom koja je zamijenila prepoznatljivi kromirani prsten korišten u prethodnim modelima. Sjedala su mogla biti presvučena vinilom ili tkaninom. Novost za 1965. bila je opcija prednje klupe pune duljine sa sklopivim središnjim naslonom za ruke i nekoliko opcija presvlaka.

Grand Prix zadržava svoju poziciju najskupljeg modela, nudeći svu opremu dostupnu na Bonneville hardtop coupeu, a može se kupiti za 3.426 dolara (što je ekvivalentno 34.184 dolara u 2024.). Nove opcije uključuju automatski klima uređaj "Comfort Control", koji je Cadillac prvi put predstavio 1964. godine, a koji je dostupan uz standardni Circ-L-Aire Conditioning sustav, kao i svjetla za upozorenje na opasnost i sigurnosne pojaseve.

Opcije motora su revidirane, a 1965. godine ograničene su na standardni V8 motor od 389 kubičnih inča (6,4 litre), čija je snaga povećana na 333 KS (248 kW) s ručnim mjenjačem ili 325 KS (242 kW) s automatskim mjenjačem. Motori 389 Tri-Power i 421 dodani su kao opcije - oba s 338 KS (252 kW), 421 Tri-Power s 350 KS (260 kW) i 421 HO Tri-Power s 376 KS (280 kW).

Standardni trostupanjski i opcionalni četverostupanjski ručni mjenjači bili su identični onima iz 1964., ali je dodan novi trostupanjski Turbo Hydramatic mjenjač s pretvaračem momenta. Bio je u principu sličan Fordovom Cruise-O-Maticu i Chryslerovom TorqueFliteu te je zamijenio stariji trostupanjski Roto Hydramatic hidraulični mjenjač.

Godine 1966., kada je proizveden automobil prikazan na fotografijama, Grand Prix je dobio samo nekoliko manjih promjena u izgledu, uključujući novu, zaobljeniju masku hladnjaka podijeljenu na dva dijela, kao i nove ukrase za skrivena stražnja svjetla. Instrumentna ploča imala je modernizirani kvadratni panel. Strato sjedala, s presvlakom "Morrokide", također su bila potpuno nova, s višim naslonima i poboljšanom bočnom potporom.

Ponuda motora ostala je uglavnom nepromijenjena, osim što je opcionalni Tri-Power 389 od 338 KS (252 kW) ukinut, ostavljajući samo veći 421 s opcijom dvostrukog rasplinjača. Međutim, posljednji put je ponuđen 1966. godine, nakon čega je General Motors zabranio korištenje opcija s više rasplinjača u svim GM vozilima osim Chevrolet Corvette, s učinkom od modelne godine 1967.

Automobil prikazan na fotografijama – Pontiac Grand Prix, modelna godina 1966., predstavljen je na 35. retro paradi povodom Spasovdena, održanoj 31. svibnja 2025. u Sofiji. Dio je kolekcije Ivajla Zafirova i opremljen je 6,4-litrenim motorom snage 330 KS.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Unutrašnjost je revidirana novim panelima s većom površinom ukrasa od oraha koji su se sada protezali do središnje konzole

Grand Prix zadržava svoju poziciju najskupljeg modela, nudeći svu opremu dostupnu na Bonneville hardtop coupeu, a može se kupiti za 3