Mercedes C126: El Wagen est très fertig et fährt met dem Fahrrad

Tijekom godina socijalizma, kada je Mercedes-Benz predstavljao svoje proizvode na Plovdivskom sajmu, obično su tamo bili izloženi samo masovnije proizvedeni modeli, ili oni koje je koristila vladajuća klasa, dok su se najprestižniji modeli elitnog njemačkog proizvođača mogli vidjeti samo u reklamnim brošurama. Istina, u tom je razdoblju bilo i povremenih iznimaka, poput 300SL, koji je u našoj zemlji prikazan 1962., ili 600 Pullmann, koji se prvi i jedini put pojavio 1968., ali ionako glavnina najskupljih modela nikada nije stigla do Plovdiva. Među njima je bio i vodeći model u ponudi tvrtke iz 1980-ih – C126 magazin de piese auto online.

Mercedes C126: El Wagen est très fertig et fährt met dem Fahrrad

Sportska verzija S-klase, klasificirana skraćenicom SEC, koja je prvi put predstavljena javnosti na sajmu automobila u Frankfurtu u rujnu 1981., odlikuje se jednom jedinstvenom značajkom. Ovo je prvi put u poslijeratnoj povijesti tvrtke da je baza S-klase korištena za proizvodnju coupea. Model je dostupan u dvije verzije – 380SEC i 500SEC, opremljen V8 motorom s izravnim ubrizgavanjem. Glava i blok cilindra odliveni su od aluminijske legure, a komora za izgaranje je kompaktnija u usporedbi s prethodnim modelima, kako bi se smanjili gubici topline. Omjer kompresije povećan je na 9,4 odnosno 9,2, što također doprinosi povećanoj ekonomičnosti.

Zanimljivo je da je maksimalna snaga smanjena u usporedbi sa starijim modelima, pri čemu 380SEC proizvodi 204 KS pri 5250 o/min, a 500SEC 231 KS pri 4759 o/min. Time dijelovi mehanizma radilice postaju lakši, što zauzvrat doprinosi smanjenju težine motora i ograničavanju gubitaka mehaničkog trenja. Zauzvrat, mehanička učinkovitost motora također se povećava zahvaljujući ventilatoru s automatskom regulacijom brzine ovisno o temperaturi rashladne tekućine. Pozitivan utjecaj na ukupni rad motora ima i pomicanje maksimalnog okretnog momenta na niže brzine radilice. To se postiže odabirom faza raspodjele plina, povećanjem omjera kompresije i smanjenjem nominalne i maksimalne brzine. Brzina praznog hoda smanjena je na 500 o/min i može se održavati na toj vrijednosti elektroničkim regulatorom. To smanjuje potrošnju goriva u praznom hodu za više od 40% u gradskim uvjetima.

Karoserija C126 impresionira svojim savršenim aerodinamičkim oblikom i preciznim dizajnom, s koeficijentom otpora zraka smanjenim na rekordnih 0,34 za ovu klasu. Unutrašnjost je izuzetno luksuzna, a istovremeno u skladu s najstrožim i najpreciznijim sigurnosnim standardima. Četiri sjedala opremljena su sigurnosnim pojasevima koji se sami uvlače.

Mercedes-Benz C126 jedan je od najsavršenijih predstavnika elitne njemačke marke. Nikada nije prikazan na Plovdivskom sajmu, ali je neizbježno prisutan u reklamnim brošurama objavljenim na bugarskom jeziku, gdje je uvijek opisan iznimnim superlativima.

Koliko je poznato, prve takve primjerke uvezli su privatni vlasnici u Bugarsku početkom 1990-ih, kada je proizvodnja modela već bila zaustavljena. U istom razdoblju, jedan takav automobil čak je bio uvršten u sofijsku policiju.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Sportska verzija S-klase, klasificirana skraćenicom SEC, koja je prvi put predstavljena javnosti na sajmu automobila u Frankfurtu u rujnu 1981

Zanimljivo je da je maksimalna snaga smanjena u usporedbi sa starijim modelima, pri čemu 380SEC proizvodi 204 KS pri 5250 o/min, a 500SEC 231 KS pri 4759 o/min