Renault 18 Turbo: turbokompresor
Renault RS01 bio je prvi automobil Formule 1 pokretan motorom s turbopunjačem. To se dogodilo krajem 1970-ih, kada je francuska tvrtka preuzela smion rizik koji nitko prije nije pokušao: osvojiti Formulu 1 s malim turbo motorom od 1500 ccm protiv uobičajenih 12- ili 8-cilindričnih 3,0-litrenih atmosferskih motora. Debi ovog automobila bio je na Velikoj nagradi Velike Britanije 1977. Iste godine, Renaultov automobil opremljen turbo motorom osvojio je drugo mjesto u Le Mansu, a 1978. pobijedio je u utrci, dokazavši da ove jedinice mogu biti ne samo snažne, već i pouzdane. Veliki proboj dogodio se 1979., kada je Renault pobijedio na Velikoj nagradi Francuske. Od tog trenutka nadalje, implementacija turbopunjača u masovno proizvedene Renaultove modele postala je glavni prioritet piese auto online.

Mnogi vjeruju da je Renault 5 Turbo dao veliki doprinos uvođenju turbopunjača u proizvodnu ponudu tvrtke, ali istina je da ta čast pripada manje karizmatičnom Renaultu 18 Turbo, predstavljenom u Parizu 1980. godine.
Ovom inovativnom tehnologijom, Renault nudi potpuno novi proizvod u segmentu limuzina srednje veličine. Budući da je dizajniran za upotrebu u automobilu srednje veličine s tlakom turbopunjača ograničenim na 600 g/cm², napredni turbo sustav daje Renaultu 18 snagu usporedivu s onom najsnažnijih modela na tržištu. S druge strane, riječ je o potpuno opremljenom obiteljskom automobilu za svakodnevnu upotrebu, koji se izvana od osnovne verzije razlikuje samo po jednostavnom spojleru na prtljažniku, malom prednjem spojleru i velikim natpisima Turbo na vratima. Dobro je opremljen, tih, prostran i udoban, ali kada se snaga 4-cilindričnog motora u potpunosti oslobodi, postaje jasno da skromna zapremnina od 1565 ccm krije puno veći potencijal. Zahvaljujući Garrett turbopunjaču, smještenom prije rasplinjača, motor generira 110 KS pri 5000 okretaja u minuti, koliko i Volkswagen Golf GTI (jedan od kriterija za višenamjenski sportski automobil).
Temperatura povećana zbog kompresije snižava se za 50-60 stupnjeva u međuhladnjaku, nakon čega zrak ulazi u rasplinjač. Dobivena smjesa goriva ulazi u cilindre motora kroz usisne ventile, a međuhlađenje značajno smanjuje toplinsko opterećenje ventila i klipova.
Maksimalna brzina automobila doseže 185 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h jednako je 10 sekundi, a kretanje od 400 m s mjesta traje 17,4 sekunde. Potrošnja goriva pri 90 km/h, 120 km/h i gradskoj vožnji iznosi 6,4, 8,5 i 9,8 l na 100 km.
Ubrzo nakon premijere Renaulta 18 Turbo, predstavljena je i Turbo Diesel verzija, koja je bila dostupna u dvije verzije: TD (s 4-stupanjskim) i GTD (s 5-stupanjskim mjenjačem). Automobil je bio 10 kg teži, što je bilo zbog težeg motora s radnim volumenom od 2068 ccm. cm. Bregasta osovina nalazila se u glavi cilindra i, zajedno s pumpom za ubrizgavanje goriva, pokretala ju je radilica putem sintetičkog remena. Gorivo se ubrizgavalo u Ricardo Comet vrtložnu komoru smještenu u glavi cilindra. Kao i kod Turba, glava i blok cilindra bili su izrađeni od aluminijske legure. Maksimalna snaga Turbo Diesela bila je 66,5 KS pri 4500 o/min, a snaga litre bila je 32 KS po litri, odnosno polovica Turba. Maksimalna brzina doseže samo 156 km/h, ali potrošnja goriva znatno je smanjena između 10 i 34 posto, ovisno o načinu rada.
- 2025-08-01 - Hvis Stellantis-Hybride sastoji se od EU-Verbot-verhængta
- 2025-07-30 - Peugeot VERA: 45 godina
- 2025-07-29 - AZ AUTO BILD ÚJ, 07. 08. 2025. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA :
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: Test brutalnog SUV-a 707 (VIDEO)
- 2025-07-27 - Touareg je bio pravi automobil, dok su Ferrari i Benz bili Volt.
- 2025-07-26 - Stratégiavältstät: En Fiat vender traveg jusqu'à Belső égésű motorokhoz zurück
- 2025-07-25 - Brugter Sportwagen: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid u odnosu na MG ZS Hybrid: usporedni test (VIDEO)
- 2025-07-22 - Van de Mazda CX-5 – Okosabb er tágasabb (VIDEO)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: pametni telefon opremljen električnim SUV-om (VIDEO)
