Peugeot VERA: 45 godina

Početak je postavljen 1980. godine, kada je dovršen prvi od četiri prototipa eksperimentalne serije VERA. Naziv je akronim za Véhicule Économe de Recherche Appliquée, ili „Ekonomično vozilo za primijenjena istraživanja“. Nastao je iz vladinog programa, vrijednog danas oko 7 milijuna eura, raspoređenog među glavnim proizvođačima automobila u zemlji za razvoj automobila s nižom potrošnjom goriva magazin de piese auto online.

Peugeot VERA: 45 godina

Prototip VERA-e Peugeot je stvorio za samo godinu i pol u ime Francuske agencije za uštedu energije, što ujedno i predodređuje njegovu glavnu znanstvenu svrhu. Njegova karoserija je u osnovi identična onoj proizvodnog modela Peugeot 305 SR, s težinom smanjenom za 20% i s 942 kg na 755 kg bez utjecaja na sigurnosne standarde. To je postignuto uklanjanjem dijela nepotrebne težine svih mogućih komponenti, koje su olakšane redom: motor za 22 kg, dodatna oprema za 12 kg, stražnja osovina za 34 kg, upravljač za 8 kg, kotači i gume za 15 kg, oprema za 30 kg i karoserija za 67 kg.

Korišten je modificirani motor iz malog kompaktnog modela Peugeot 104 s obujmom od 1452 ccm i snagom od 63 KS pri 4500 okretaja u minuti, s omjerom kompresije povećanim na 10,2, a paljenje je elektroničko. Informacije o radu motora obrađuje elektronički mikroprocesor, koji izdaje naredbe za promjenu predpaljenja i drugih radnih parametara, kako bi se maksimizirala ušteda goriva. Elektronička memorija uređaja sadrži 1024 različite vrijednosti vremena paljenja, što jamči da će motor uvijek raditi u najekonomičnijem načinu rada. Zamašnjak je lagan, rasplinjač i kućište radilice izrađeni su od legure magnezija, poklopac glave i nosač papučice izrađeni su od plastike, a same papučice od aluminija. Naplatci su izrađeni od sintetičkog materijala. Karoserija je lakša korištenjem tanjeg, ali jačeg lima. Vrata i prednji i stražnji poklopci motora izrađeni su od stakloplastike, a prednji blatobrani od poliamida.

Kako bi se poboljšala aerodinamika, svi izbočeni dijelovi karoserije su zaglađeni, prednja i stražnja stakla su bez vanjskih rubova, uklonjeni su oluci za vodu, ugrađeni su poklopci kotača, kao i deflektori na prednjim bočnim staklima i ispred stražnjih blatobrana. Kao rezultat ovih promjena, koeficijent otpora zraka od 0,44 u Peugeotu 305 smanjen je za 27%, te je tako smanjen na 0,306. Prosječna potrošnja benzina VERA-e je za 1/3 niža od one u Peugeotu 305, a pri konstantnoj brzini od 80 km/h ne prelazi 4,53 l na 100 km.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prototip VERA-e Peugeot je stvorio za samo godinu i pol u ime Francuske agencije za uštedu energije, što ujedno i predodređuje njegovu glavnu znanstvenu svrhu

Korišten je modificirani motor iz malog kompaktnog modela Peugeot 104 s obujmom od 1452 ccm i snagom od 63 KS pri 4500 okretaja u minuti, s omjerom kompresije povećanim na 10,2, a paljenje je elektroničko