I novi automatski mjenjač BMW Motorrad
Potpuno automatska aktivacija spojke, s automatskim ili nožnim mijenjanjem brzina, za još veći užitak u vožnj piese auto online.

Automated Shift Assistant (ASA) je inovativno tehnološko rješenje koje vožnju motocikla čini lakšom i ugodnijom automatskim aktiviranjem spojke. Glavne komponente sustava su dva elektromehanička aktuatora koji preuzimaju otvaranje i zatvaranje spojke te promjene stupnjeva prijenosa 6-stupanjskog mjenjača. Eliminira se potreba za ručnom aktivacijskom ručicom, što olakšava pokretanje, zaustavljanje i manevriranje. Automated Shift Assistant također uzima u obzir brzinu i opterećenje motora kako bi optimalno odabrao stupanj prijenosa i točku mijenjanja brzina za maksimalnu preciznost.
Zahvaljujući ASA sustavu, vozač je manje uključen, što povećava zadovoljstvo vožnje motocikla. Također, Automated Shift Assistant stvara još izravniju vezu s moćnim bokser motorom, zbog precizne kontrole spojke, osiguravajući preciznu kontrolu motocikla, samo pomoću gasa i, po želji, nožne ručice mjenjača.
Kada je odabran M način rada, sustav omogućuje mijenjanje brzina lijevom ručicom, kao kod konvencionalnog mjenjača, ali bez potrebe za ručnim aktiviranjem spojke. To omogućuje vozaču da odabere trenutak promjene brzine. U D načinu rada, sustav pokazuje svoje prednosti. Točke promjene brzina odabire elektronička upravljačka jedinica motora.
U oba načina rada, M i D, vozač uživa u savršenom mijenjanju brzina. Rezultat je učinkovito ubrzanje motocikla i dodatna stabilnost. Prilikom mijenjanja brzina, na primjer, uvelike se eliminira trzanje karakteristično za klasičan ručni mjenjač. Sukladno tome, eliminira se i rizik od kontakta između kaciga putnika i vozača. Prednosti su također vidljive pri prebacivanju u nižu brzinu, gdje je minimizirana mogućnost neravnoteže šasije. Karakteristike mijenjanja brzina razlikuju se ovisno o odabranim načinima vožnje. ASA, zajedno s aktivnim tempomatom i sustavom upozorenja na frontalni sudar, oblikuje budućnost povezanih funkcija na motociklima.
Automatski rad spojke i mijenjanje brzina, što jamči novi osjećaj za volanom
Ponekad, u složenijim situacijama, upravljanje spojkom i ručicom mjenjača zahtijeva puno koncentracije. Na primjer, kada putujete s putnikom i puno prtljage. U takvim situacijama, automatizirani asistent za mijenjanje brzina daje vam dodatnu slobodu i doprinosi većem užitku u vožnji. Jednostavno pritisnete gas, a snažan bokser motor vas gotovo bez napora vuče naprijed, bez obzira krećete li s nagiba. Sustav je također posebno koristan na teškom terenu i vožnji izvan ceste.
Elektromehanički aktuatori za upravljanje spojkom i mijenjanje brzina
Automatizirani asistent za mijenjanje brzina logičan je tehnički razvoj BMW Motorrad Shift Assistant Pro sustava. Dva elektronički kontrolirana aktuatora upravljaju spojkom i mijenjanjem brzina, osiguravajući lako pokretanje i automatsku promjenu brzina.
Kada se pritisne ručica mjenjača, senzor registrira naredbu. Dodatni senzori određuju brzinu ulaznog vratila i položaj spojke. Ove vrijednosti registrira TCU (Upravljačka jedinica mjenjača), koja je spojena na upravljački modul motora, za modeliranje i upravljanje spojkom, mijenjanjem brzina i statusom.
Spojku aktivira elektromehanički aktuator s hidrauličkim sustavom s izravnom vezom između glavnog i pomoćnog cilindra. Aktuator regulira potrebno proklizavanje spojke, aktivira je pri promjeni brzina i otvara je pri kočenju.
U M načinu rada, vozač može pomicati ručicu mjenjača u željenom smjeru na uobičajeni način. Ako je broj okretaja motora unutar raspona željenog stupnja prijenosa, promjena stupnja prijenosa se vrši odmah. Ako broj okretaja motora padne ispod minimalne vrijednosti za određeni stupanj prijenosa, promjena stupnja prijenosa se vrši automatski, čak i u M načinu rada.
U D načinu rada, stupnjevi prijenosa mijenjaju se automatski ovisno o odabranom načinu vožnje, brzini motora, položaju gasa i kutu nagiba motocikla. Mijenjanje brzina vrši se prema specifičnoj situaciji i dinamičkim zahtjevima.
- 2025-06-05 - Et BMW i4 Topmodel 601 lóeről kommt
- 2025-06-04 - Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: en cseh E-szätná národná tálángel (TESZT)
- 2025-06-02 - Subaru BRZ : Je suis un puriste, je l'ai dit ! (TESZT)
- 2025-06-01 - Ein Legérdekesebbek a Spasovden 2025-ből
- 2025-05-31 - Okos #1 Pro - Uh, hashtag et problème? (TESZT)
- 2025-05-30 - Wartburg 311/3 Coupe: un carré socialiste ekedi chervteteje
- 2025-05-29 - Porsche 914: drugačija perspektiva
- 2025-05-28 - Capuchon de moteur électrique 2025-ben : Ultravioleta F77 Mach 2
- 2025-05-27 - Evo što vam treba: robotski taksi cijelo vrijeme
- 2025-05-26 - En Xiaomi SU7-nek lesz egy SUV-os-Bruder: en YU7
