¿Er det en király? (pour et år i Forma-1-Welt voir)
Što je Bugarska napisala prije 20 godin piese auto online.

Fernando Alonso je ove sezone uspio svrgnuti Michaela Schumachera s trona. Ali je li on doista novi kralj Formule 1?
Povijest se često ponavlja, u to nema sumnje... Prošle sezone, Renaultova momčad je uzdrmala status quo u Formuli 1 baš kao što je to učinila 1994./95., kada je još nosila ime Benetton. Jednostavno je to učinila - s iznimnim sportskim duhom, ograničenim proračunom, domišljatim tehničkim rješenjima, izuzetno pouzdanim automobilom i, na kraju, ali ne i najmanje važno, s talentiranim mladićem u kokpitu...
24-godišnji Španjolac Fernando Alonso uspio je prije kraja sezone oteti prvačku krunu iz ruku legendarnog Michaela Schumachera – na Velikoj nagradi Brazila. Time je postao ne samo prvi španjolski prvak u kraljici motosporta, ne samo osvajač prvog vozačkog naslova s Renaultovim bolidom, već i najmlađi prvak u povijesti Formule 1 od Emersona Fittipaldija, koji je osvojio prvenstvo davne 1972. godine.
„Sve se ovo čini kao film koji gledam drugi put“, smiješi se Alonsov osobni menadžer i šef Renaultove momčadi Flavio Briatore, s kojim je Michael Schumacher također osvojio svoje prve naslove prvaka.
Naravno, Briatoreova izjava nije ništa više od marketinškog trika - spominjanje najmlađeg i sedmerostrukog prvaka u jednoj rečenici značajno podiže imidž Španjolca. Nema sumnje da je Alonso sposoban, ali bi li mladić iz Ovieda izdržao detaljniju usporedbu između njega i Michaela, koji je posljednjih pet godina pretplaćen na šampionsku krunu? Vidjet ćemo...
TALENT
Sedmerostruki svjetski prvak i dalje ima značajnu prednost u ovoj temeljnoj kvaliteti vozača utrka. Između 1991. i 1994. natjerao je svijet da priča o takozvanom Schumacherovom faktoru, sposobnom kompenzirati slabosti automobila i preokrenuti tijek utrke. Štoviše, u godinama koje su uslijedile dokazao je postojanje i učinkovitost ovog "čarobnog" faktora, osvojivši ukupno 7 svjetskih naslova, 84 pobjede u prvenstvenim rundama i 64 pole positiona. Ne treba zaboraviti da je barem polovicu tih pobjeda Nijemac izvojevao u automobilu slabijem od onih njegovih konkurenata, po kiši, vrućini, na teškim stazama i unatoč kvarovima i neuspjesima - isključivo zahvaljujući svojoj jedinstvenoj volji i svom neospornom talentu, koji su osnova upravo ovog "Schumacherovog faktora".
Fernando Alonso se (još) ne može pohvaliti ničim takvim, budući da još nije vodio ozbiljne bitke na stazama Formule 1. Prije utrke u Brazilu, Španjolac se čak i molio da ne padne kiša... Naravno, nitko sada ne govori o "faktoru Alonso" - čak ni među španjolskim navijačima koji su uzbuđeni zbog naslova prvaka.
1:0 za Schumachera
RAZVOJ KARIJERE
Oba vozača su rano u karijeri prepoznata kao potencijalni pobjednici i prvaci u "letećem cirkusu". Obojica su osvojili svoju prvu utrku u svojoj drugoj sezoni u Formuli 1, a obojica su postali svjetski prvaci u četvrtoj godini sudjelovanja. Michael je uspio osvojiti još jedan naslov odmah nakon prvog i, unatoč prisutnosti imena poput Hilla, Villeneuvea i Häkkinena, etablirao se kao VOZAČ u Formuli 1. Nasuprot tome, Alonso se ne smatra jedinim budućim vladarom Velike nagrade.
2:0 za Schumachera
BORBENOST
Michael Schumacher je sin dimnjačara, a Alonsov otac je majstor eksplozije. Za obojicu je život bio borba od ranog djetinjstva, koja traje do danas. "Uvijek ću se boriti", naglasio je Nijemac nakon utrke u Brazilu, a Alonso nije skrivao zadovoljstvo tom činjenicom, jer po njegovom mišljenju "pobjede protiv Michaela su dvostruko vrijednije". Ovdje je jasan izjednačen rezultat, suparnici dobivaju po jedan bod.
3:1 za Schumachera
ŽIVCI
Kao što je bilo očito u nekoliko finalnih dvoboja za naslov (1994., 1997. i 1998.), ovo je bila Schumacherova najslabija točka. Nasuprot tome, Alonso je pokazao zavidnu smirenost, osvojivši svoj svjetski naslov samo jednom pogreškom - kontaktom s betonskim zidom u Montrealu.
3:2 za Schumachera
POGREŠKE
Na putu do svog prvog svjetskog naslova, Alonso je napravio manje grešaka nego Schumacher u to vrijeme. U međusobnom susretu, "Princ Asturije" ponaša se puno suzdržanije od njemačkog vozača.
3:3 Neriješeno
DISCIPLINA
Često se događalo da u sumrak inženjeri prisile perfekcionista i radoholičara Schumachera da izađe iz bolida... Nasuprot tome, Alonso rad na razvoju bolida vidi jednostavno kao dužnost. Ovdje su stvari jasne.
4:3 za Schumachera
FIZIČKI OBLIK
Alonso je profesionalac, dok je Schumacher izniman sportaš. Nakon utrka na visokim temperaturama, Španjolac izgleda vidno iscrpljeno – tipični primjeri u tom pogledu su utrka u Bahreinu, gdje je Alonso morao sjesti nakon dodjele nagrada, i Velika nagrada Brazila, na kojoj je Španjolac bio prisiljen nasloniti kacigu na bočnu stijenku kokpita tijekom brzih lijevih zavoja. Schumacher radije uživa u ekstremnim naporima, ali više psihički pati kada nešto nije u redu s njegovim bolidom. Obojica vole nogomet, ali na terenu se čini da je Michael u boljoj formi.
5:3 za Schumachera
VODSTVENE KVALITETE
S beskrajnim strpljenjem i nevjerojatnim trudom, Schumacher je uspio pretvoriti Ferrari iz kaotičnog nereda u savršeno funkcionalnu šampionsku momčad. Alonsa su, s druge strane, vodili i dopuštali da ga vode njegovi menadžeri momčadi.
8:3 za Schumachera
SPORTSKI VEŠTAJ
Nije tajna da je svrgnuti prvak zaslužio poštovanje drugih vozača Formule 1, ne samo zbog svog prilično grubog ponašanja u kontroverznim situacijama na stazi. A prošle sezone kritiziralo ga je nekoliko kolega zbog sudara s Heidfeldom u debitantskoj utrci u Melbourneu. Pozitivna stvar u ovom slučaju je što Schumacher u međuvremenu lakše nego prije nekoliko godina priznaje i prihvaća svoje pogreške. Španjolac je mnoge iznenadio otvoreno izraženom sućuti ("To jednostavno nije fer!") zbog peha svog suparnika za naslov Kimija Räikkönena iz momčadi McLaren-Mercedes. Istovremeno, međutim, Alonso je neceremonijalno i prilično opasno blokirao Davida Coultharda iz Red Bulla u utrci na Nurburgringu. Ali na kraju, pravi trkači trebali bi ponekad moći pomoći jedni drugima laktovima... Mala prednost za prvog vozača Ferrarija.
7:3 za Schumachera
PROFESIONALNO ISKUSTVO
Obojica se utrkuju (u kartingu) od djetinjstva. Schumacher je do sada sudjelovao u 228 utrka Formule 1, dok Alonso ima samo 67. Ukupno, Michael ima više kilometara u vodstvu na stazi nego njegov nasljednik u bilo kojoj utrci Grand Prixa... Komentar nije potreban!
8:3 za Schumachera
OGLAŠAVAČKI POTENCIJAL
Teško da je to poštena usporedba... Schumacherovo ime već je desetljeće simbol uspjeha i savršenstva, a njegove usluge koristili su globalni brendovi poput Fiata, Shella i Vodafonea. Alonso može usporediti tu briljantnost sa svojom slikom mlade nade u Renaultovom timu, prikladne za reklamiranje modernih sunčanih naočala.
9:3 za Schumachera
NOVAC
Zajedno je prihod
Od oglašavanja, Alonso zarađuje oko 14 milijuna dolara godišnje, dok Schumacher s lakoćom ostvaruje četiri puta više prihoda - deset godina bez prekida... Menadžeri obojice su jedni od najopasnijih morskih pasa u poslu - Flavio Briatore (gospodin 40%) i Willy Weber (gospodin 20%).
10:3 za Schumachera
STIL ŽIVOTA
Schumacher teško zna koliko se proteže njegovo ogromno švicarsko imanje i vjerojatno ga ne brine cijena njegovog privatnog mlažnjaka Challenger, ali istovremeno, teško da bi itko zavidio njegovom bogatstvu. Budući da još nije oženjen, Alonsu nisu potrebne ozbiljne nekretnine i očito se koncentrirao na akumuliranje sredstava, što nipošto nije nedostatak. Jednak broj bodova za obojicu.
11:4 za Schumachera
OSOBNI ŽIVOT
Ambiciozni i agresivni Schumacher na stazi je prilično miran izvan Formule 1. Michael je oduvijek naglašavao svoju privrženost obitelji i jedinom životnom partneru, dok je Fernando Alonso u posljednjih dvanaest mjeseci karijere već promijenio dvije ljepotice. Trenutno "Fern" nema čvrstu vezu, jer ga slava koja ga je obuzela vjerojatno sprječava da razlikuje pravu od lažne ljubavi. Općenito, Španjolac je prilično sramežljiv i ne žuri s odabirom. Opet, jedan bod za obojicu.
12:5 za Schumachera
IZGLEDI
Obojica su potpisali ugovore koji istječu na kraju sljedeće sezone, a obojica ne kriju da su im planovi za budućnost potpuno otvoreni. Nije isključeno da će se rivalstvo između njih dvojice nastaviti i pod drugim bojama tvrtke, jer će pravilo da je Alonso jak mladošću, a Michael - iskustvom, i dalje punom snagom vrijediti i u budućnosti. Zasad se može reći da dvanaestogodišnja razlika u godinama ipak nije toliko važna koliko razlika u kvalitetama automobila koje voze. Stoga je po ovom kriteriju rezultat izjednačen.
13:6 za Schumachera
ZAKLJUČAK
U konačnici, Michael Schumacher ostaje najjači vozač u povijesti Formule 1. S druge strane, vremena kada mu je veliki talent pomagao kompenzirati slabosti u gumama ili aerodinamici, na primjer, očito su zauvijek prošla. Mladići poput Alonsa i Räikkönena previše su temperamentni i brzi da bi mu dopustili takvu superiornost...
- 2025-12-16 - Mercedes R-Klasse: un véhicule Airbus chargé
- 2025-12-15 - Azúj Smart est rapide, à 5 mètres de long !
- 2025-12-14 - Hura! Autocesta L'autoroute d'Hemus udaljena je samo 3 km.
- 2025-12-13 - Porsche je predstavio posebnu verziju modela 911, koju je dizajnirao vizionarski dizajner Ferdinand Alexander Porsche.
- 2025-12-12 - Feloldják en belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - En Volkswagen Mini, der er et år langt en stor krig vil føre
- 2025-12-10 - SMZ-C3D : Mittlerweile kan de Legende "Invalidkáról" udkobles.
- 2025-12-09 - Renault 25
- 2025-12-08 - Kreatieve Auftritt en polnischer Gesellschaft: en Fiat 126P et en Polonez-Mikroskop
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: En magasin "Testversie"-motor V8 varevogn de Supra-steht voor de Tür.











