Wartburg 311/3 Coupe: un carré socialiste ekedi chervteteje

Tijekom prvih godina proizvodnje, Wartburg 311 bio je vrlo uspješan izvozni model, budući da su dvotaktni motori u to vrijeme još uvijek bili prihvaćeni na Zapadu. Stoga istočnonjemački proizvođač ulaže ozbiljna sredstva kako bi diverzificirao asortiman do granica mogućeg. Tako su se pojavile luksuzne verzije standardne limuzine, coupea, kabrioleta, dvije vrste karavana s tri i pet vrata, pickup, pa čak i atraktivan sportski model s dva sjedala, koji se nudio s uklonjivim ili odvojivim tvrdim krovom. Međutim, ova egzotična varijanta s numeričkim indeksom 313 proizvedena je u vrlo ograničenom izdanju, a masovno proizvedena sportska verzija Wartburga bio je dvovratni coupe, označen kao 311/3 piese auto online.

Wartburg 311/3 Coupe: un carré socialiste ekedi chervteteje

Kao i sve ostale varijante serije 311, coupei su bili bazirani na šasiji i glavnom dijelu karoserije standardne limuzine Wartburg 311, predstavljene 1955. godine. Stoga su identični od prednjeg branika do prednjih stupova, uključujući vjetrobransko staklo, armaturnu ploču i stup upravljača. Kao posebnost, ovisno o modelu, ugrađeni su različiti okviri prednjih svjetala. Kupe i kabriolet također dijele stražnji dio limuzine, uključujući poklopac prtljažnika i čep za gorivo. Međutim, stražnji blatobrani su produženi, a zid iza stražnjeg sjedala je drugačije dizajniran. Međutim, podnica, okvir, motor, mjenjač i mehanika također ostaju potpuno identični u svim modelima (osim karavana i pickupa, koji imaju ojačane opruge, veće kotače i kraći prijenosni omjer). Razlike u dinamici i maksimalnim brzinama između modela (osim karavana i pickupa) isključivo su posljedica različite težine i aerodinamike.

Dizajn karoserije osmišljen je u specijaliziranoj radionici za karoserije u istočnosaksonskom gradu Meeraneu, a razvoj i implementaciju modela potpomogli su Erich Luesebinck i Peter Thieme. Prvi put je predstavljen javnosti, zajedno s Wartburg Campingom i Wartburgom 313 Sportom, na Leipziškom proljetnom sajmu u ožujku 1957. Prve verzije još uvijek imaju takozvanu masku "morskog psa", a razlikuju se po nekim drugim vanjskim dekorativnim elementima. Također dolaze sa složenom trobojnom kombinacijom karoserije (što je teško vidjeti na fotografijama, jer je krov samo malo drugačije boje od susjednih površina). Godine 1959. svi modeli su usvojili novu masku hladnjaka, prvi put predstavljenu na sportskom modelu 313 dvije godine ranije.

Tijekom prve tri godine (1957., 1958. i 1959.) kupei su se proizvodili u Miraneu. Međutim, 1959. godine tamo je osvojena proizvodnja karavanske verzije Trabanta P50, a njihova proizvodnja prebačena je u tvornicu bivše privatne radionice za karoseriju Gläser u Dresdenu, gdje su se do tada izrađivale male serije kabriolet verzije Wartburga 311/2.

Najznačajnija karakteristika Wartburga 311/3 je odsutnost središnjih stupova. Dakle, s uklonjenim bočnim prozorima, automobil poprima izgled atraktivnog tvrdog krova, a to se sviđa zapadnim kupcima, kojima je prvenstveno namijenjen. Za razliku od kratkotrajne kabriolet verzije modela 311, koja je ukinuta iz ponude tvrtke 1959. godine, Wartburg 311/3 Coupe proizvodio se od 1957. do 1965. godine, s ukupno 5.487 proizvedenih jedinica u tom razdoblju. Jedan od njih danas krasi Retro muzej u Varni, odakle su i priložene fotografije.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Kao i sve ostale varijante serije 311, coupei su bili bazirani na šasiji i glavnom dijelu karoserije standardne limuzine Wartburg 311, predstavljene 1955

Dizajn karoserije osmišljen je u specijaliziranoj radionici za karoserije u istočnosaksonskom gradu Meeraneu, a razvoj i implementaciju modela potpomogli su Erich Luesebinck i Peter Thieme