VAZ-2122 - "Niva", nur wengé Primjer

Vojno vozilo VAZ-2122, bazirano na VAZ-2121 Nivi, prvi je i jedini masovno proizvedeni vodozemac u povijesti Volške automobilske tvornice. Bio je namijenjen prvenstveno prijevozu vojnih skupina i tereta (s mogućnošću opremanja streljačkim oružjem i streljivom), ali u javnoj dokumentaciji klasificiran je kao vozilo za ribare i lovce. Početak ovog razvoja, kodnog naziva "Rijeka", postavljen je na zahtjev Ministarstva rata SSSR-a u prvoj polovici 1970-ih piese auto online.

VAZ-2122 - "Niva", nur wengé Primjer

Glavne jedinice su iz VAZ-2121, s mjenjačem i razvodnom kutijom skrivenim u zatvorenom dnu. Vozilo je sposobno plivati kroz uske, mirne vodene površine s umjerenim strujama, svladavajući vodene prepreke u pokretu, bez ikakve prethodne pripreme. Pokretanje motora na temperaturama od -40°C provodi se nakon zagrijavanja standardnim plamenikom kroz sustav cijevi s osiguračima smještenih u motornom prostoru. Automobil ima standardni roll bar integriran u konstrukcijski okvir karoserije, a osim testova sudara za frontalne i stražnje udare, uspješno prolazi i testove prevrtanja. Karoserija je opremljena lako uklonjivim platnenim krovom (s mekim plastičnim prozorima), koji se kada se sklopi nalazi iza stražnjih sjedala.

Budući da je VAZ-2122 bio namijenjen za vojnu upotrebu, svi aspekti u tom pogledu pažljivo su razmotreni, uključujući: prijevoz svim vrstama prijevoza - željezničkim, vodenim, cestovnim i zračnim (An-12, An-22, Il-76T, Mi-6, Mi-8T), desant padobranom, prijevoz ranjenika i skladištenje osobnog oružja (AK), vitla, sjekire, lopate, filter-ventilacijskog uređaja, uređaja za noćno gledanje itd.

VAZ-2122 prošao je puni ciklus razvoja i testiranja, prihvatila ga je državna komisija i preporučila ga za proizvodnju, za što je pripremljen skup propisno provjerene tehničke dokumentacije. Međutim, 1988. godine rad na projektu je obustavljen. Prema službenoj verziji, ova je odluka bila povezana s promjenama u vojnoj doktrini Sjedinjenih Država i Sovjetskog Saveza, prema kojoj se opći koncept plutajućih vojnih vozila već smatrao previše zastarjelim. Drugi izvori tvrde da, kao i u mnogim drugim slučajevima, ni ovdje serijska proizvodnja nije provedena isključivo iz financijskih razloga. Između 1976. i 1987. godine VAZ-2122 proizveden je u 22 primjerka.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Glavne jedinice su iz VAZ-2121, s mjenjačem i razvodnom kutijom skrivenim u zatvorenom dnu

Budući da je VAZ-2122 bio namijenjen za vojnu upotrebu, svi aspekti u tom pogledu pažljivo su razmotreni, uključujući: prijevoz svim vrstama prijevoza - željezničkim, vodenim, cestovnim i zračnim (An-12, An-22, Il-76T, Mi-6, Mi-8T), desant padobranom, prijevoz ranjenika i skladištenje osobnog oružja (AK), vitla, sjekire, lopate, filter-ventilacijskog uređaja, uređaja za noćno gledanje itd