Sustav BlueCruise namijenjen je motornim vozilima.

Ford predstavlja Ford BlueCruise tehnologiju vožnje bez upotrebe ruku na autocesti za modele Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHE magazin de piese auto online.

Sustav BlueCruise namijenjen je motornim vozilima.

Ford je ovog mjeseca najavio da proširuje dostupnost BlueCruisea, dajući tisućama novih kupaca pristup vožnji autocestom bez nadzora i bez gledanja u oči.

Nakon što je Fordov sustav pomoći vozaču BlueCruise prvi put predstavljen u Europi s Mustangom Mach-E, od proljeća 2026. napredni sustav pomoći vozaču uvodi se za još četiri modela: Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV.

Globalno, vlasnici Forda i Lincolna prešli su više od 888 milijuna kilometara autocestom (552 milijuna milja) s ovom tehnologijom. Proširivanjem primjene na širi raspon vozila, Ford omogućuje još većem broju kupaca da uživaju u udobnosti i praktičnosti sljedeće generacije na svojim autocestama te da na odredište stignu odmorniji i spremniji za dan koji je pred njima.

BlueCruise je bio prvi sustav te vrste koji je dobio regulatorno odobrenje u Europi 2023. godine, lansiranjem u Ujedinjenom Kraljevstvu. Od tada je BlueCruise odobren za upotrebu na 16 europskih tržišta, što ga čini najrasprostranjenijim sustavom te vrste u Europi. To otvara pristup više od 135.000 kilometara (84.000 milja) označenih autocesta, nazvanih Plave zone, omogućujući kupcima putovanje automobilom kroz nekoliko zemalja.

Zahvaljujući širokom geografskom dosegu, korisnici sada mogu koristiti BlueCruise u šest zemalja. Na primjer, putovanje od Stockholma do Rima moglo bi pokriti više od 2000 kilometara (1500 milja) i gotovo 25 sati vožnje bez upotrebe ruku.

„Posvećeni smo tome da vrhunsku tehnologiju donesemo većem broju vozača. S BlueCruiseom koji je sada dostupan na pet modela u Europi, pomažemo da vožnja autocestom bez upotrebe ruku bude dostupna široj paleti kupaca“, rekao je Torsten Wei, voditelj značajki i softvera ADAS-a u Ford of Europe. „Svaka linija modela je jedinstvena, a naš tim ADAS inženjera radi na proširenju BlueCruisea izvan Mustanga Mach-E kako bi se osigurala sigurna vožnja autocestom bez upotrebe ruku, bez obzira na to koje vozilo kupac odabere.“

Vožnja bez upotrebe ruku, s očima usmjerenim na cestu

BlueCruise se nadovezuje na mogućnosti Fordovog inteligentnog adaptivnog tempomata (IACC) i pomaže u kontroli upravljanja, ubrzanja, kočenja, pozicioniranja u voznoj traci i održavanja sigurne udaljenosti od vozila ispred, a istovremeno prati oznake na cesti, znakove brzine i promjenjive uvjete vožnje, od brzina na autocesti do prometa s čestim zaustavljanjem i kretanjem.

Kada se BlueCruise aktivira na odobrenoj autocesti, nazvanoj Plave zone, omogućuje vozaču da makne ruke s volana ako nastavi skretati kako bi pratio što se događa na cesti ispred sebe – pružajući dodatnu razinu udobnosti tijekom dugih putovanja.

Prije prelaska na vožnju bez ruku, automobili opremljeni BlueCruiseom potvrđuju da su oznake na cesti vidljive, da vozač drži pogled na cesti i da su ostali uvjeti odgovarajući.

BlueCruise koristi kombinaciju radara i kamera za otkrivanje i praćenje položaja i brzine drugih automobila na cesti. Kamera usmjerena prema naprijed otkriva oznake trake i znakove ograničenja brzine. Kako bi se osiguralo da vozači ne skidaju pogled s ceste kada im ruke nisu na volanu, kamera okrenuta prema vozaču provjerava njihov vid i položaj glave – čak i kada nose sunčane naočale.

BlueCruise će biti dostupan na odabranim verzijama modela Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV koje su opremljene paketom pomoći vozaču. Očekuje se da će sustav biti dostupan za novu modelsku godinu od proljeća 2026. Mogućnosti pretplate i cijene bit će objavljene bliže lansiranju.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Ford je ovog mjeseca najavio da proširuje dostupnost BlueCruisea, dajući tisućama novih kupaca pristup vožnji autocestom bez nadzora i bez gledanja u oči

Nakon što je Fordov sustav pomoći vozaču BlueCruise prvi put predstavljen u Europi s Mustangom Mach-E, od proljeća 2026