Renault 21: snažan odjek mode 80-ih

Prije gotovo 40 godina, točnije 20. studenoga 1985., prvi put je predstavljen izuzetno elegantan europski automobil – Renault 21. Zahvaljujući njemu, francuska tvrtka u državnom vlasništvu zadržala je svoje vodeće pozicije u najspornijoj tržišnoj klasi. Zamjenjuje osmogodišnjeg veterana Renault 18, čija je popularnost progresivno opadala unatoč snažnom početku njegove komercijalne karijere. Dizajn modela 21 odlikuje se oštrim i vrlo čistim linijama, koje su u vidljivom kontrastu s većinom ostalih bestselera tog doba, poput Forda Sierre i Opel Kadetta E. A ovo nije samo model s potpuno novim izgledom, već cijeli niz automobila s različitim motorima, opremom i vrlo širokim rasponom opcija. Glavna razlika je u smještaju motora koji se, ovisno o modelu, može postaviti poprečno ili uzdužno set lant de distributie febi pret.

Renault 21: snažan odjek mode 80-ih

Razvoj Renaulta 21 trajao je pet godina, tijekom kojih je tvrtka potpuno obnovila ponudu, počevši s modelima 9 i 11 početkom 1980-ih, nešto kasnije uslijedili su 25 i druga generacija petice te na kraju Alpine GTA i atraktivni monovolumen Espace.

Model 21 u početku se nudio s četiri vrste motora – poprečno postavljenim 1,7-litrenim benzincem i tri uzdužna – dvolitrenim benzincem te 2,1-litrenim dizelom i turbodizelašem, snage od 76 do 120 KS. za benzince i od 67 do 88 KS. za dizel motore.

Prema podacima Aerotehničkog instituta Saint-Cyr, koeficijent otpora Renaulta 21 iznosi 0,21, što je vrlo dobro postignuće, čak i prema trenutnim standardima. Masa automobila, ovisno o modelu, kreće se između 954 do 1160 kg, maksimalna brzina varira od 163 do 184 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je u rasponu od 15,6 do 10,7 sekundi. Ubrzo nakon početka proizvodnje, novi se model počeo tiskati u nakladi od 1400 primjeraka dnevno.

U svibnju 1989. god Automobil je potpuno ažuriran i tehnički i stilski - novi, elegantniji izgled sada je bio prilično sličan Renaultu 25, koji je ažuriran u isto vrijeme, a ponudi je dodana liftback karoserija (koja je ubrzo postala popularnija na francuskom tržištu čak i od sedan verzije), kao i sportska 2.0 L Turbo verzija. Limuzine TXi 2.0 12v i 2.0 Turbo dostupne su s Quadra mjenjačem s pogonom na sva četiri kotača. Također se implementira u karavane Nevada u verziji s 2,0-litrenim motorom s 8 ventila i u 2,1-litrenom dizel motoru s prirodnim usisavanjem. Ovdje treba napomenuti da verzija Renaulta 21 Turbo s pogonom na prednje kotače postiže impresivnih 227 km/h.

Na sajmu automobila u Frankfurtu 1989. Predstavljen je model 2.2i s izravnim ubrizgavanjem goriva, isprva namijenjen njemačkom tržištu, gdje su propisi osiguranja i poreza bili povoljniji za veće motore manje snage. Motori s ubrizgavanjem opremljeni su upravljačkom jedinicom Renix koju su razvili zajednički pothvati Renaulta i Bendixa. Ova verzija također je dostupna s pogonom na sva četiri kotača, uglavnom u karavanskom modelu Nevada.

Posljednji benzinski modeli Renault 21 liftback i limuzina sišli su s proizvodne trake početkom 1994., nakon lansiranja potpuno nove Lagune liftback, ali dizeli i Nevada/Savanna ostali su na tržištu neko vrijeme dok ih nisu zamijenile slične Laguna varijante (krajem 1994. za dizele i krajem 1995. za Nevadu/Savannu).

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Razvoj Renaulta 21 trajao je pet godina, tijekom kojih je tvrtka potpuno obnovila ponudu, počevši s modelima 9 i 11 početkom 1980-ih, nešto kasnije uslijedili su 25 i druga generacija petice te na kraju Alpine GTA i atraktivni monovolumen Espace

Model 21 u početku se nudio s četiri vrste motora – poprečno postavljenim 1,7-litrenim benzincem i tri uzdužna – dvolitrenim benzincem te 2,1-litrenim dizelom i turbodizelašem, snage od 76 do 120 KS