Mercedes F600 Hygenius – hibridni projekt

Pogledajte što je Bugarska napisala prije 20 godin magazin de piese auto online.

Mercedes F600 Hygenius – hibridni projekt

Mercedes je definitivno imao nešto na umu kada je na Tokijskom sajmu automobila, glavnom gradu trenutno vodeće industrijske nacije u pogledu hibridne tehnologije, predstavio svoj razvojni projekt F600. Stvar je u tome da ako prihvatimo Toyotu Prius i Hondu IMA kao automobil sutrašnjice, onda prototip iz Stuttgarta ocrtava sljedeću fazu u njegovom razvoju. Prema tvorcima eksperimentalnog stroja, pogonski sklop mogao bi dosegnuti zrelost pogodnu za serijsku proizvodnju već 2012. godine. Spremnik vodika ugrađen je u dvostruku podnu sendvič strukturu, sličnu onoj u A-klasi, koji opskrbljuje sustav gorivnih ćelija smješten ispod poklopca motora F600, čije su dimenzije oko 40% manje od onih kod postojećih razvoja. Električna energija oslobođena tijekom kontrolirane kemijske reakcije u gorivnim ćelijama između vodika iz spremnika i kisika iz zraka, pak, pokreće elektromotor integriran u stražnju pogonsku osovinu, pružajući mu maksimalnu snagu od 115 KS i maksimalni okretni moment od 350 Nm.

S prosječnom potrošnjom od 3,2 l vodika na 100 km, Hygenius može prijeći 400 km s jednim punjenjem. U načinu kočenja, spomenuti elektromotor radi kao generator, dovodeći višak energije u učinkovitu litij-ionsku bateriju. Općenito, shema rada pogona F600 slična je onoj kod današnjih hibrida – sustav gorivnih ćelija i baterija daju svoju energiju odvojeno ili zajedno ovisno o načinu vožnje vozila i optimalnom upravljanju tokovima energije u bilo kojem trenutku. Novost je mogućnost punjenja gorivnih ćelija koje su u stanju mirovanja kada je vozilo parkirano u garaži. Po potrebi mogu preuzeti ulogu potpuno ekološki prihvatljive elektrane za kućnu električnu energiju, jer njihova snaga od 66 kW lako može u potpunosti pokriti potrebe nekoliko kućanstava.

Raspored Hygeniusove unutrašnjosti također je prilično zanimljiv. Zahvaljujući visokom krovu, poput onih u kombijima, i mogućnosti uzdužnog i poprečnog pomicanja sjedala, prostranost u kabini graniči s onom luksuznih limuzina, unatoč činjenici da su vanjske dimenzije prototipa usporedive s onima predstavnika europske kompaktne klase.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Mercedes je definitivno imao nešto na umu kada je na Tokijskom sajmu automobila, glavnom gradu trenutno vodeće industrijske nacije u pogledu hibridne tehnologije, predstavio svoj razvojni projekt F600

S prosječnom potrošnjom od 3,2 l vodika na 100 km, Hygenius može prijeći 400 km s jednim punjenjem