Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition

Prosječna cijena Wartburga 353 porasla je za čak 75% u posljednjih šest godin piese auto online.

Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition

Do početka tisućljeća, svako drugo dvorište u selima imalo je Trabant vrijedan gajbe piva. Modeli Wartburga bili su malo skuplji - sve dok se ne radilo o egzotičnijim i rjeđim verzijama. Danas, međutim, cijene legendi s dvotaktnim motorima više nisu niske - i nastavljaju rasti. I premda istočnonjemački strojevi nikada nisu uspjeli dostići svoje zapadne konkurente u pogledu tehnologije, uspjeli su to učiniti u pogledu cijena... iako nekoliko desetljeća nakon pada Berlinskog zida!

Classic Data analizirao je promjene vrijednosti oldtimera iz socijalističkog tabora - usporedbom podataka iz 2019. i 2025. godine. Prvak u rastu je egzotična Tatra T613 - kojih je proizvedeno nešto više od 11 tisuća jedinica. U slučaju čehoslovačke limuzine s 3,5-litrenim "osmim" motorom, prosječna cijena porasla je s 14.900 na 27.100 eura. Međutim, na drugom mjestu po rastu cijene je Wartburg 353 kao limuzina - njegova prosječna vrijednost od 5.500 eura u 2019. skočila je na 6.000 danas (+75%). Karavan Tourist (5. mjesto) promijenio je vlasnika prije šest godina za iznose u regiji od 6.600 eura - dok se danas trguju za prosječnih 10.100 (+53%). Treće i četvrto mjesto na ljestvici zauzimaju Trabant 601 Universal (2019. – 4500 eura, 2025. – 7700 eura, +71%) – tj. karavan, i standardni 601 (2019. – 4100 eura, 2025. – 6900 eura, +68%). Tatra 603-2 je šesta, a slijede je Moskvich 412, Lada 1200, Škoda Felicia Cabrio i Škoda 120.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Do početka tisućljeća, svako drugo dvorište u selima imalo je Trabant vrijedan gajbe piva

Classic Data analizirao je promjene vrijednosti oldtimera iz socijalističkog tabora - usporedbom podataka iz 2019