Kombi od 265 KS.

Evo što je Bugarska napisala prije 20 godin magazin de piese auto online.

Kombi od 265 KS.

Najmanji BMW-ov model postaje najsnažniji predstavnik kompaktne klase.

Odgovor na pitanje je li BMW prešao granicu razuma ne brine samo Bavarce... Hoće li se "agregat" preliti nakon što se ulije tri litre radnog volumena, raspoređene u šest krigli poredanih u liniju?

Situacija zaista zvuči dramatično... BMW-ovim inženjerima treba čestitati na stvaranju svojevrsnog akustičnog remek-djela, jer motor 130i ne zvoni tiho, već oduzima dah snažnim basom iz dva kromirana vrha sportskog ispušnog sustava. Ugradnja velikog motora u mali BMW nesumnjivo zaslužuje čestitke - korak koji su obožavatelji marke dugo željeli. Uostalom, veza između automobila s plavo-bijelim propelerom na amblemu i linijskog šesterocilindričnog motora tradicionalna je i neraskidiva kao i veza između Münchena i listopadskih pivskih svečanosti...

Dodavanjem agregata od 265 KS u ponudu, Bavarci su ponovno stavili stvari na svoje mjesto i oslobodili „jedinicu“ briga koje su joj do sada uzrokovali ambiciozni primjerci poput Golfa GTI i Alfe GTA V6. Posebno prilagođeni motor 330i (sedam konjskih snaga snažniji od onog iz „trojke“) trenutno je najsnažniji u kompaktnoj klasi, a cijenom je 130i orijentiran prema onome konkurentskog Audija A3 3.2. Pogonska jedinica „jedinice“ postiže svoj maksimalni okretni moment od 315 Nm između 2500 i 4000 okretaja u minuti.

Brzina modela 130i elektronički je ograničena na 250 km/h.

Ovaj raspon je prilično širok i definitivno nije jedna od snaga modela. Prava snaga modela 130i dolazi do izražaja na oznaci od 7000 okretaja u minuti, što se postiže s lakoćom i nakon čega počinje crvena zona brojčanika okretaja.

Osjećaj je vrlo sličan onome pri vožnji motocikla, i

a ovjes modela 130i ponaša se s iskrenošću karakterističnom za trkaće dvokotačne strojeve - sportska šasija koju su razvili stručnjaci tvrtke "M GmbH" uredno obavještava vozača o neravninama na cesti, čije postojanje, na primjer, vlasnici limuzina visoke klase ni ne sumnjaju...

BMW 130i svladava zavoje smirenošću ozbiljnog sportskog automobila i nezaustavljivo juri naprijed sve dok ne dosegne tradicionalno ograničenje od 250 km/h, nakon čega „elektroničke uzde“ počinju ograničavati snagu motora. U M verziji, BMW-ovi inženjeri skratili su hod ručice mjenjača između pojedinih stupnjeva prijenosa, omogućujući brže prebacivanje iz jednog stupnja prijenosa u drugi.

Zaključno, može se reći da je najsnažniji „agregat“ definitivno potpuno uspješan model, čijih je 265 KS zasigurno više stresno za psihu neiskusnog vozača nego za tehnologiju automobila, koju je teško izbaciti iz ravnoteže. Pa, čaša razuma uvijek prelije, ali takav scenarij će doći do izražaja tek pojavom još uvijek hipotetskog Ml-a sa snagom od preko 300 KS. …

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Najmanji BMW-ov model postaje najsnažniji predstavnik kompaktne klase

Odgovor na pitanje je li BMW prešao granicu razuma ne brine samo Bavarce