Evo što vam treba: robotski taksi cijelo vrijeme

U Kaliforniji i Kini, robotski taksiji sve više postaju dio svakodnevnog života magazin de piese auto online.

Evo što vam treba: robotski taksi cijelo vrijeme

Ako naručite taksi u San Franciscu, sasvim je moguće da će vas dočekati autonomno vozilo tvrtke Waymo. Dok su prilikom pokretanja usluge korisnici trebali pristupni kod ili su se prvo morali prijaviti na listu čekanja, danas su robotski taksiji službeno dopušteni u Kaliforniji, a Googleova podružnica još uvijek je na vrhuncu.

No putovanje taksijem bez vozača i dalje je za mnoge povezano sa strahovima. Prošlog proljeća, magla je uzrokovala da jedan od Waymovih automobila ostane zaglavljen na cesti, a drugi robotski taksi skrenuo je u nadolazeći promet nakon što mu je blokirana vlastita traka. Ipak, deseci tisuća putnika vjeruju tvrtki. Waymo tjedno u San Franciscu, Los Angelesu i Phoenixu obavlja oko sto tisuća autonomnih taksi putovanja, a sljedeće odredište usluge bit će Austin u Teksasu.

U listopadu je kalifornijska administracija zabranila rad autonomnih taksija tvrtki Cruise, podružnici General Motorsa, samo nekoliko mjeseci nakon što je dopustila robotskoj usluzi da radi 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu diljem Sunčane države. Uzrok je bio sudar između taksija iz flote Cruise i pješaka. Kao rezultat incidenta, oko tisuću automobila je opozvano radi zamjene softvera, ali GM je na kraju odlučio odustati od projekta.

Istovremeno, u Kini je faza sumnji očito već prevladana. Tamo vlada promovira usluge autonomnih automobila. Tehnički, rizici se tamo još uvijek ne mogu u potpunosti izbjeći, zbog čega se na društvenim mrežama često pojavljuju smiješni videozapisi s neobičnim situacijama koje uzrokuju robotski automobili.

Zanimljiv detalj u Nebeskom kraljevstvu je činjenica da su cijene robotskih taksija niže od cijena konvencionalnih, što predstavlja ozbiljnu konkurenciju koja prijeti poslovanju običnih taksista. Najveći broj autonomnih taksija na svijetu trenutno radi u gradu Wuhanu. U metropoli s 11 milijuna stanovnika već radi nekoliko tisuća ljudi. Automobili su u vlasništvu tvrtke Apollo Go, podružnice tehnološkog diva Baidua, kineskog ekvivalenta Googlea. Kupci dijele informaciju da se narudžba pokreće putem mobilne aplikacije na pametnom telefonu, kako bi se otvorila stražnja vrata automobila, skenira se odgovarajući kod, a nakon ulaska u putnički prostor, PIN kod se mora unijeti u monitor, nakon čega se električno vozilo odvozi na željenu adresu. Trenutno oko tri desetak kineskih gradova ima potrebne dozvole za testiranje autonomnih taksija - uglavnom u velikim centrima, a u glavnom gradu Pekingu još uvijek postoji osoba za volanom koja može preuzeti kontrolu u slučaju potencijalno kritične situacije. Često zagušen promet ostaje izazov za tehnologiju, zbog čega kretanje robotskih taksija još nije dopušteno na nekim ulicama i centrima.

No, vratimo se još jednom u SAD. Bostonska tvrtka Motional nema sumnje u sigurnost autonomne vožnje. Posebno za nju, Hyundai u Singapuru proizvodi robotsku verziju taksija temeljenu na svom modelu Ioniq 5. Automobili se testiraju na jedinstvenoj stazi izgrađenoj na visini od 744 m na krovovima razvojnog centra, a prvi taksiji Ioniq 5 već dežuraju obalnim bulevarima Los Angelesa. Neka im bude profitabilno i bez problema!

Publikacija je dio rubrike "Za više sigurnosti i poštovanja na bugarskim cestama s Continentalom"

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Ako naručite taksi u San Franciscu, sasvim je moguće da će vas dočekati autonomno vozilo tvrtke Waymo

No putovanje taksijem bez vozača i dalje je za mnoge povezano sa strahovima