De förste gepanzerte Mannschafttransporter der Marke Ferrari – construit en 45 ans

Početkom 1980-ih, pritisnuti nizom naftnih kriza, brojni proizvođači luksuznih automobila počeli su razmatrati moguću preorijentaciju prema pouzdanijim i sigurnijim tržištima. Kao rezultat toga, neki od njih učinili su neke uistinu čudne stvari, od kojih se jedna i danas čini tako apstraktnom. Riječ je o vozilu prikazanom na fotografijama, koje nije toliko neobično zbog svog izgleda, već zbog činjenice da ga je izradila tvrtka Ferrari piese auto online.

De förste gepanzerte Mannschafttransporter der Marke Ferrari – construit en 45 ans

Prvi prototip ovog lakog oklopnog transportera testiran je 1980. godine, a probna serija izrađena je 1983. godine. Iako nemaju iskustva u vojnoj sferi, stratezi iz Maranella žarko se nadaju da će niz diktatora i naftnih kraljeva iz cijelog svijeta pokazati interes za njihovu kreaciju, ako ni zbog čega drugog, onda barem zbog imidža brenda.

Takozvani Ferrari F333E „Lizard“ jedini je eksperiment talijanske tvrtke u području oklopnih automobila, s prototipom stroja obojenim u bijelo, ali mala serija proizvedena sada ima standardnu vojnu shemu boja. Ovo je možda jedini pokušaj na svijetu stvaranja „privatnog“ oklopnog automobila temeljenog na elitnim sportskim automobilima.

Eksperiment s „Gušterom“, međutim, pokazao se neuspješnim. Unatoč relativno pristupačnoj cijeni, koja je nekoliko puta niža od cijene novog Ferrarijevog sportskog automobila, interes za njega bio je više nego zanemariv. Od 15 proizvedenih, prodano je samo nekoliko, koje je kupio arapski šeik koji je ostao anoniman.

Unatoč kompaktnim dimenzijama (duljina 3,3 m, širina 1,7 m, visina 1,4 m i razmak od tla 13 cm), vozilo može primiti posadu od tri člana, ima mitraljez malog kalibra, a dno je opremljeno protuminskom zaštitom.

Unatoč vlastitoj težini od 2,5 tone i relativno slabom 4-cilindričnom benzinskom motoru snage 115 KS, oklopni automobil sposoban je postići maksimalnu brzinu od 150 km/h. Također ima neovisni ovjes na sva četiri kotača, kao i pogon na dva kotača s blokadom, kao i sustav upravljanja s letvom i zupčanikom sa servo pomoći.

Za razliku od drugih proizvoda marke Ferrari, dodatna oprema ovog primjerka uključuje bacač granata, bacače plamena, širok raspon lakog oružja, pa čak i bacač raketa.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prvi prototip ovog lakog oklopnog transportera testiran je 1980

Takozvani Ferrari F333E „Lizard“ jedini je eksperiment talijanske tvrtke u području oklopnih automobila, s prototipom stroja obojenim u bijelo, ali mala serija proizvedena sada ima standardnu vojnu shemu boja