Dacia 1300: Das Auto, prototip debitantskog Renaulta 12

Prva Dacia 1300 proizvedena je 23. kolovoza 1969., a posljednja, broj 1.959.730, sišla je s proizvodne trake 21. srpnja 2004., samo mjesec dana prije svoje 35. obljetnice prag prasco pret stanga si dreapta.

Dacia 1300: Das Auto, prototip debitantskog Renaulta 12

Sredinom 1960-ih, po nalogu rumunjske vlade, donesena je odluka o organiziranju licencirane proizvodnje zapadnog osobnog automobila. Glavni zahtjevi su da bude relativno jeftin, dovoljno velik za obitelj i pokretan motorom obujma ne većim od 1,3 litre. Ponude su slale mnoge tvrtke, no najboljom se pokazala ona za proizvodnju Renaulta 12.

U iščekivanju novog modela, koji je tada još bio u fazi prototipa, rumunjska tvornica privremeno je proizvodila Renault 8 pod imenom Dacia 1100. Zanimljivo je da su se svjetska premijera Renaulta 12 i njegovog rumunjskog pandana dogodila gotovo istovremeno, što je možda jedini takav slučaj u povijesti istočnoeuropske automobilske industrije. Zapravo, prvi prototip Dacie 1300, sastavljen u cijelosti od francuskih dijelova, prodefilirao je u paradi povodom Dana državnosti Rumunjske 23. kolovoza 1969., punih devet dana prije službenog predstavljanja Renaulta 12.

Za svoje vrijeme, Dacia 1300 je bila vrlo moderan automobil koji je nudio dobru udobnost, sigurnost, dobru dinamiku i pouzdanost - skup kvaliteta koje su bile na vrlo visokoj razini prema istočnoeuropskim standardima u to vrijeme.

Luksuzna verzija, 1301, ušla je u proizvodnju 1970., karavan 1300 Break debitirao je 1973., a 1975. Dacia 1302 pickup je također predstavljen.

Nakon prekida suradnje s Renaultom 1978. godine, Dacia je pokazala prvu revidiranu verziju modela 1300. Godine 1982. numerički indeks je promijenjen u 1310, a kasnije su došli 1210, 1410 i nekoliko drugih varijanti. 1983. Cjelokupna gama je obnovljena, a iste godine je započela serijska proizvodnja verzije 1410 Sport koja je imala dvoja vrata i niži krov.

Tijekom svoje duge povijesti, model je doživio brojne faceliftove, bez promjene osnovne strukture i dizajna karoserije. Iako se dinamika i potrošnja goriva progresivno poboljšavaju, kvaliteta nije uvijek na razini, pogotovo otkad je prestao uvoz setova za montažu iz Francuske. Iako se proizvodio i nakon 2000. godine, automobil nikad nije bio u ponudi s klima uređajem, zračnim jastucima i sustavom protiv blokiranja kotača.

Glavnina proizvodnje bila je namijenjena domaćem tržištu, kao i zemljama istočnog bloka, ali se Dacia 1300 izvozila i u mnoga druga mjesta diljem svijeta poput Južne Amerike, Kanade, Kine i Sjeverne Koreje, kao i u Ujedinjeno Kraljevstvo, Dansku i Nizozemsku.

Posljednja modernizacija napravljena je 1998. godine, ugradnjom sustava za ubrizgavanje goriva i katalizatora, koji zadovoljava Euro 2 standarde emisije štetnih plinova.

Unatoč svim nedostacima, Dacia je do zadnjeg dana proizvodnje bilježila solidnu prodaju. Godine 2004. limuzina i karavan prodavali su se po gotovo simboličnoj cijeni od 4100, odnosno 4250 eura.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Sredinom 1960-ih, po nalogu rumunjske vlade, donesena je odluka o organiziranju licencirane proizvodnje zapadnog osobnog automobila

U iščekivanju novog modela, koji je tada još bio u fazi prototipa, rumunjska tvornica privremeno je proizvodila Renault 8 pod imenom Dacia 1100