ETF MT-240 : le grand Muldenkipper Szlovéniaából gizúrá

Kamion ETF MT-240 nosivosti 760 tona inovativno je vozilo koje je razvila slovenska tvrtka ETF Trucks u pokušaju transformacije i optimizacije prijevoza tereta u uvjetima kamenoloma. Privlači pažnju svojim tehničkim karakteristikama i učinkovitošću, ali ključna prednost ovog koncepta je njegova modularnost. Do nedavno je apsolutni lider u ovom području bio bjeloruski kiper BelAZ-75710 nosivosti 450 tona. Međutim, novi slovački div gotovo je dvostruko snažniji, a to je daleko od svega čime se može pohvaliti magazin de piese auto online.

ETF MT-240 : le grand Muldenkipper Szlovéniaából gizúrá

Zahvaljujući primijenjenom modularnom dizajnu, kupci dobivaju mogućnost konfiguriranja prema svojim potrebama. Primjerice, osnovna verzija kipera nudi se s 5-osovinskom šasijom, ali po želji se može dodati modul za još tri osovine. Dostupne su i modifikacije s dvije, tri i četiri osovine. Kabina je zaseban modul i po potrebi se može brzo rastaviti, a šasija se može koristiti kao prikolica za drugi kamion. Motori i baterije također su postavljeni na modularnu bazu, što omogućuje brzu demontažu ili zamjenu po potrebi. Osim toga, višeosovinska šasija poboljšava stabilnost na cesti i smanjuje opterećenje na svaku pojedinu osovinu. To čini kamion stabilnijim, kako tijekom utovara, tako i u pokretu. Još jedna ključna prednost dizajna je što su sve osovine povezane sa sustavom upravljanja, a praktički svi kotači, osim pogonskih kotača, također su upravljivi, što značajno doprinosi upravljivosti kamiona: primjerice, njegov radijus okretanja u minimalnoj konfiguraciji iznosi samo 14,5 metara, dok je u verziji s osam osovina 40,2 metra.

Njegova duljina varira od 12,5 do 40 metara, dok mu je širina samo 7,6 metara, što je 2,15 metara manje od širine BelAZ-75710. Također vrijedi napomenuti da su inženjeri u procesu projektiranja uzeli u obzir i trenutne ekološke trendove.

Osnovna konfiguracija opremljena je s četiri V-oblikovana 8-cilindrična Mercedes-Benz OM-502 motora, od kojih svaki ima radni volumen od 15,9 litara (ukupno 63,6 litara) i snagu od 653 KS (480 kW). Kada sva četiri rade, snaga je 2612 KS (1920 kW). Ovaj kamion može se kretati i po normalnom asfaltu ili pijesku, te savladavati močvarni teren, a zahvaljujući svojoj veličini i upravljivosti može se koristiti i na teško dostupnim mjestima u kamenolomima s uskim cestama. Inženjeri proizvodne tvrtke također jamče smanjenje troškova goriva tijekom rada u kamenolomu do 25% i povećanje ukupne produktivnosti za 12%. A zahvaljujući svojoj modularnosti, kamion se može naručiti s kabinom i nekoliko prikolica te kombinirati u cestovne vlakove različitih konfiguracija.

Modularnost, fleksibilnost i brojne modifikacije čine kiper kamion ETF MT-240 uistinu zanimljivim i obećavajućim razvojem. Početak ovog projekta postavljen je prije više od 10 godina, ali koliko je poznato, serijska proizvodnja još nije provedena.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Zahvaljujući primijenjenom modularnom dizajnu, kupci dobivaju mogućnost konfiguriranja prema svojim potrebama

Njegova duljina varira od 12,5 do 40 metara, dok mu je širina samo 7,6 metara, što je 2,15 metara manje od širine BelAZ-75710