911 HLS : ¿Húlt már valaki eselik Porscheéről ?

Iako je povijest marke Porsche nesumnjivo jedna od najslavnijih u automobilskom svijetu, uglavnom zahvaljujući legendarnom modelu 911, još uvijek postoje određeni aspekti koji ostaju nepoznati, čak i poznavateljima. Tipičan primjer za to je priča o zaboravljenom Porscheu iz 1966. godine, kada je Odjel za automobilski dizajn Sveučilišta u Aachenu odlučio stvoriti sportski coupe s krovom koji se otvara prema naprijed umjesto vrata. U tu svrhu korišten je serijski Porsche 911 904 iz 1964. godine, a vanjski dizajn inspiriran je automobilom za stazu Porsche 904 i njegovim karakterističnim vratima prtljažnika magazin de piese auto online.

911 HLS : ¿Húlt már valaki eselik Porscheéről ?

Jedinstveni automobil, stvoren u Aachenu prije gotovo 60 godina, zove se 911 HLS Klappdach (sklopivi krov) Rennsport Coupe i izgledom praktički nema ništa zajedničko s Porscheom 911. Kako bi se održala niska težina, značajan broj komponenti karoserije, uključujući vrata prtljažnika i roll bar, izrađen je od aluminija. Sustav pristupa karoseriji, koji je jedinstven u povijesti marke, uključuje veliku kupolu pričvršćenu sprijeda, s dovoljno velikim kutom otvaranja kako bi se omogućio nesmetan ulazak i izlazak. Iz razloga čvrstoće i stabilnosti, bočni elementi su ojačani, a pragovi vrata su viši nego na drugim automobilima (slično BMW-u Z1).

Motor, smješten blizu stražnje osovine, je 2-litreni, 6-cilindrični "bokser" snage 130 KS. Iskreno sportske ambicije projekta vidljivo su izražene, i u unutarnjem rasporedu i prilično neobičnoj armaturnoj ploči: na vozačevoj strani nalazi se samo upravljač s nekoliko tipki s obje strane, a na suvozačevoj strani set od pet brojčanika orijentiranih prema vozaču, koji zauzimaju poprilično prostora. Retrospektiva podsjeća na onu iz 904. Automobil je četverosjed, s tim da stražnja sjedala imaju preklopive naslone, a prednja su prilično jednostavna i nimalo sportska, ali su presvučena kožom, čiji središnji dio ima crno-bijeli motiv šahovnice.

Nakon što je prototip bio dovršen, poslan je u garažu u Würselenu (gradiću blizu Aachena), gdje je karoserija obojana u zeleno, a na stranu su dodana crna slova HLS. Međutim, ovaj prilično ekscentričan dizajn nije se svidio upravi Porschea te je projekt prekinut, a sljedećih 40 godina jedinstveni automobil iz Aachena bio je prepušten svojoj sudbini u dvorištu garaže gdje je poslan na bojanje. Ponovno je oživio tek nakon što je dospio u oči stručnjaka Manfreda Herringa. „Pitali su me mogu li restaurirati ovaj Porsche s budžetom od 30.000 eura“, kaže. „U početku sam odbio ponudu, ali onda sam se predomislio i odlučio ga kupiti, ali uspio sam ga nabaviti tek nakon tri godine pregovora. Originalni motor bio je u dijelovima, ali je bio uključen u cijenu.“

U travnju 2015. Herring je prvi put predstavio još uvijek nerestaurirani automobil na godišnjoj izložbi vintage automobila Techno Classica u Essenu, nakon čega je započela njegova fazna restauracija.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Jedinstveni automobil, stvoren u Aachenu prije gotovo 60 godina, zove se 911 HLS Klappdach (sklopivi krov) Rennsport Coupe i izgledom praktički nema ništa zajedničko s Porscheom 911

Motor, smješten blizu stražnje osovine, je 2-litreni, 6-cilindrični "bokser" snage 130 KS