Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: en cseh E-szätná národná tálángel (TESZT)
Testirali smo osnovnu verziju češke limuzine s povoljnom cijenom - je li početni motor dostojan velikog coupea piese auto online.

Tražite prostranu limuzinu po pristojnoj cijeni? Tada će vam prva asocijacija nesumnjivo biti prodajni lider u ovoj klasi – Škoda Superb. Istina je da se nametanjem SUV kulture segment ovog modela dramatično smanjio – a to je dodatno učvrstilo njegovu vodeću poziciju. U svom najnovijem izdanju, „čeh“ se proteže na duljinu od 4,9 m – i nastavlja nas dočekivati s kišobranom u vozačevim vratima i sjedalom kao u S-klasi straga.
Ako želite (i možete!) dovesti Superb u svoju garažu, morat ćete pripremiti barem 67.330 leva za osnovnu verziju 1.5 TSI m-HEV sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i 150 KS/250 Nm. Za taj novac dobivate prilično izdašnu opremu sa širokim rasponom sustava pomoći (za zaštitu pješaka, za održavanje trake, za poprečni promet straga, za sprječavanje sudara pri skretanju na raskrižju i mnoge druge). Uz 2-zonski automatski klima uređaj, moći ćete računati i na sustav za otključavanje i pokretanje bez ključa, grijana prednja sjedala, kameru za vožnju unatrag, bežičnu podlogu za punjenje – i infotainment sustav s 10,4-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir.
Povećanje veličine u novoj generaciji odražava se i na volumenu prtljažnika - Superb može apsorbirati do 690 litara. Unutrašnjost Superba je potpuno redizajnirana, ali ni na koji način ne izgleda pretrpano - nema zaslona za suvozača pored vozača ili drugih takvih poslastica. Kokpit se oslanja na tradicionalni raspored s 10-inčnom digitalnom instrumentnom pločom i samostojećim 13-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir (standardno - 10 inča). Škoda konačno nudi Head-up zaslon za svoju vodeći model.
Potpuna novost u modelu su takozvani Smart Dials iznad središnje konzole, poznati iz Kodiaqa. Temperatura i grijanje/ventilacija sjedala mogu se kontrolirati pomoću dva vanjska okretna gumba (svaki s malim zaslonom promjera 32 milimetra); a središnjem kontroleru korisnik može dodijeliti različite funkcije koje odabire. Smart Dials su nas impresionirali od prvog kontakta s modelom, jer su intuitivni i jednostavni za korištenje. Mogli su postati šlag na torti da su stvarno metalni, a ne plastični - ali to je gunđanje na visokoj razini. A gunđanje s tako prostranom i dobro opremljenom unutrašnjosti je pravo svetogrđe!
Raskošan unutarnji prostor i bogata oprema su jasni... ali je li 1,5-litreni agregat dovoljan za gotovo 1,5 tona težak stroj ili ga je proizvođač uvrstio u ponudu jednostavno kako bi postigao visoku cijenu? Stroj s tehnologijom za isključivanje 2 od 4 cilindra zapravo sasvim pristojno pokreće automobil i ispunit će očekivanja etabliranih kupaca koji automobil koriste za dolazak od točke A do točke B - a vjerojatno ih i premašiti, uostalom, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9,2 sekunde, a automobil nije toliko težak (ispod 1,5 tona).
Čak i pri velikoj brzini, u određenim trenucima motor s unutarnjim izgaranjem se potpuno isključuje, a digitalni tahometar pokazuje 0 – i za ekonomičnost i za udobnost. Zapravo, benzinski agregat smeta samo svojim akustičnim upadom pri radu pri velikim brzinama – ali skloni smo mu to oprostiti s obzirom na potrošnju – oko 6,5-7 l/100 km u kombiniranom ciklusu. A ako „pomilujete“ papučicu gasa, moći ćete postići vrijednost ispod 6 prije decimale. Niska potrošnja uvelike je posljedica 48V „blagog hibridnog“ sustava s remenskim starter-generatorom i malom baterijom ispod suvozačevog sjedala. Nažalost, unatoč svojoj prisutnosti, DSG ponekad postane dosadan svojim povlačenjem.
Zaključak
Čak i u osnovnoj opremi, Superb nudi mnogo za svoj novac. Nijedna druga limuzina ne može se tako približiti vrhunskoj klasi za tako povoljnu cijenu. Ipak, ako želite više snage, dodatnih 3-4 tisuće leva ne bi trebao biti problem s obzirom na ukupnu vrijednost automobila.
Tehnički podaci: Škoda Superb Combi 1.5 TSI ACT
Motor 4-cilindrični, turbo, sprijeda poprečno Obujam 1498 cm3 Snaga 110 kW (150 KS) pri 5000 o/min Maks. okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min Pogon prednji/7-stupanjski automatski s dvostrukom spojkom D/Š/V 4912/1849/1481 mm Težina (prazno) 1458 kg Prtljažnik 645 l 0–100 km/h 9,3 s Maks. brzina 225 km/h Potrošnja goriva 5,2 l A95H/100 km (WLTP) Emisija CO2 120 g/km Cijena od 67.330 BGN
- 2025-06-06 - I novi automatski mjenjač BMW Motorrad
- 2025-06-05 - Et BMW i4 Topmodel 601 lóeről kommt
- 2025-06-02 - Subaru BRZ : Je suis un puriste, je l'ai dit ! (TESZT)
- 2025-06-01 - Ein Legérdekesebbek a Spasovden 2025-ből
- 2025-05-31 - Okos #1 Pro - Uh, hashtag et problème? (TESZT)
- 2025-05-30 - Wartburg 311/3 Coupe: un carré socialiste ekedi chervteteje
- 2025-05-29 - Porsche 914: drugačija perspektiva
- 2025-05-28 - Capuchon de moteur électrique 2025-ben : Ultravioleta F77 Mach 2
- 2025-05-27 - Evo što vam treba: robotski taksi cijelo vrijeme
- 2025-05-26 - En Xiaomi SU7-nek lesz egy SUV-os-Bruder: en YU7
