Zastava 1100: elegantnija verzija Fiata 128

Sredinom 1970-ih, model Fiat 128 zauzimao je jedno od prvih mjesta u izvoznoj mreži talijanskog koncerna. Kao nasljednik legendarnog modela 1100, ostao je u svojoj klasi i zadržao istu zapreminu motora, ali je predstavio puno moderniji koncept s pogonom na prednje kotače i poprečno postavljenim motorom. Najuspješnija licencirana varijanta Fiata 128 nesumnjivo je bila ona proizvedena u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji pod nazivom Zastava 1100. U debitantskoj godini modela 1971., Zastava je proizvela ukupno 112 000 automobila, a 1973. godine premašila je brojku od 200 000, dok su se istovremeno Zastavini osobni automobili već izvozili u 26 zemalja, uključujući Saveznu Republiku Njemačku, gdje su konkurirali originalu iz Torina magazin de piese auto online.

Zastava 1100: elegantnija verzija Fiata 128

Među njima se ipak ističe najikoničniji model tvrtke, 1100, koji je peterovratna verzija Fiata 128. Unatoč kompaktnim dimenzijama, popularna jugoslavenska limuzina nudi prilično prostranu unutrašnjost. Volumen prtljažnika iznosi 0,325 kubičnih metara, a nakon preklapanja naslona stražnjih sjedala povećava se na 1,01 kubičnih metara s površinom baze od 1,45 četvornih metara. Kako bi se postigla dopuštena ukupna težina od 1235 kg, nosivost je ograničena na 400 kg.

Motor od 1116 ccm sa snagom od 40,4 kW (55 KS) pri 6000 okretaja u minuti i povećanim maksimalnim okretnim momentom pokazuje dobru elastičnost i učinkovitost. Ostale tehničke značajke u specifikaciji modela su trofazni generator struje 366 V, prijenosni omjer osovine 13/53, kao i dvokrugni sustav disk/bubanj kočnica s ograničivačem sile kočenja. Maksimalna brzina koju je tvornički navela je 135 km/h.

U mnogočemu, Zastava 1100 može se smatrati primjerom uspješnog osobnog automobila za masovnu potrošnju. Nije slučajno da je usvojena u dodatnom proizvodnom programu poljskih tvornica FSO. U međuvremenu, to je jedan od rijetkih stranih automobila dostupnih pojedinačnim kupcima u Istočnoj Njemačkoj, gdje se, za razliku od zapadnonjemačkog tržišta, originalni Fiat 128 nikada nije prodavao. Ali to nije mali podvig, s obzirom na to da je ovaj Zastavin model postao dostupan bugarskim kupcima tek sredinom 1980-ih, i to u vrlo ograničenom broju.

Zastava 1100 proizvodila se do 2008. godine, a proizvedeno je ukupno 1.273.532 jedinica.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Među njima se ipak ističe najikoničniji model tvrtke, 1100, koji je peterovratna verzija Fiata 128

Motor od 1116 ccm sa snagom od 40,4 kW (55 KS) pri 6000 okretaja u minuti i povećanim maksimalnim okretnim momentom pokazuje dobru elastičnost i učinkovitost