Vyatka MG-150 : laissez le transport from den moderne Vespa-verzija
U srpnju 1956. godine, dizajneri tvornice Vjatka-Poljansk (VPMZ), u suradnji sa stručnjacima iz Centralnog eksperimentalnog dizajnerskog biroa za izgradnju motocikala u gradu Serpukhovu, Moskovska oblast, započeli su rad na skuteru klase 150 ccm. Nedostatak vremena i iskustva prisilio je tim da koristi već uspostavljenu i provjerenu tehnologiju u obliku Vespe 150GS. Glavne dimenzije preuzete su s talijanskog prototipa i na njihovoj osnovi pripremljeni su potrebni crteži. VPMZ je instalirao montažnu liniju i potrebne strojeve za transportnu proizvodnju skutera i odgovarajućih jedinica, pripremljene su i tehnološke linije za proizvodnju cilindara, kućišta radilice i drugih dijelova, a u tu svrhu izrađeno je više od 1000 kalupa i preko 2000 drugih uređaja piese auto online.

U jesen 1956. godine dovršena su prva tri probna skutera, a 1957. godine prvi proizvodni modeli VP-150 "Vyatka" sišli su s montažne trake VPMZ-a.
Do kraja 1957. proizvedeno je 1668 skutera, a 100.000. model sišao je s tvornice 1961. U prosincu 1965. započela je proizvodnja novog modela VP-150M, koji je bio potpuno ažurirana verzija originala. Tijekom 1966. oba modela proizvodila su se paralelno, a krajem iste godine prekinuta je proizvodnja prvog Vjatke.
Prvi serijski sovjetski skuter odlikovao se maksimalno pojednostavljenim dizajnom motora koji nije zahtijevao složena podešavanja i mogao je raditi čak i s najjeftinijim sovjetskim benzinom A-66 u to vrijeme.
Razlike između Vespe i Vyatke su male i ograničene su na pozicioniranje amblema tvrtke, ukrasnu crvenu petokraku zastavu koja se pojavila na seriji iz 1960., veličinu središnjeg dijela upravljača odnosno prednjeg svjetla, okrugli brzinomjer na sovjetskoj verziji, koji je na Vespi eliptičan, te prekidač za paljenje, koji se na Vyatki nalazi zasebno, dok je na Vespi integriran s prednjim svjetlom. Baza Vyatke je 4 cm duža, a masa je 7 kg veća, budući da je metalno kućište izrađeno od debljeg lima. Postoje samo tri stupnja prijenosa, dok ih na Vespi 150GS ima četiri.
Proizvodnja univerzalne trokotačne verzije započela je otprilike tri godine nakon pojave prvih serijskih modela. U studenom i prosincu 1959. na reprezentativnoj izložbi "Motocikli i skuteri", organiziranoj u Moskovskom politehničkom muzeju, prikazane su razne modifikacije trokotačne "Vjatke" kod koje je motor bio povučen naprijed i smješten odmah ispod vozačevog sjedala. Okretni moment prenosio se putem konusnog diferencijala, s kojeg se rotacija prenosila putem zupčanika na svaki od stražnjih pogonskih kotača zasebno. Zanimljivo je primijetiti da je u ovom slučaju ovjes stražnjih kotača bio torzijski, što je u tim godinama još uvijek bila relativno rijetka praksa.
Trokotačna "Vjatka" dostupna je u nekoliko verzija - MG-150 s karoserijom, MG-150P sa standardnom teretnom platformom i MG-150S s kiper karoserijom. Nosivost tricikala je 250 kg, a njihova maksimalna brzina doseže 35 km/h. U 1960-ima većina tih verzija bila je dobro poznata u Bugarskoj, a o njihovom održavanju i radu objavljeno je nekoliko knjiga na bugarskom jeziku.
- 2025-09-02 - Nouveau film: Années 1990, Années 1990, Années 1960, Années 1990
- 2025-09-01 - Une Lamborghini Miura depuis 60 ans – and an article de plusieurs historiens løkke
- 2025-08-31 - Det er ikke moggi, en la guardida, el sombrero beschutz, el sombrero getan
- 2025-08-30 - Opel Astra Sports Tourer Hybride: 1200 km s jednim punjenjem
- 2025-08-29 - Plus (amikor meg volt rally sportunk)
- 2025-08-28 - Mercedes Vito fete ses 30 ans
- 2025-08-27 - Tatra 141 : Dette år tager bugarsko-traktorski terminal
- 2025-08-26 - Zastava 1100: elegantnija verzija Fiata 128
- 2025-08-25 - Suzuki Vitara, spremna za lansiranje u Europi
- 2025-08-23 - Elektromos vagy-benziner : Audi Q8 55 e-tron quattro contre Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)
