Une Lamborghini Miura depuis 60 ans – and an article de plusieurs historiens løkke
Čovjek koji je napravio ovaj auto pio je dvije boce vina dnevno i pušio kao dimnjak. Uvijek je hodao s raskopčanom košuljom, s ranama na rukama i laktovima. Ne sjeća se da je ikada nosio kravatu, cipele su mu uvijek bile prašnjave, odjeća izrazito nemarna. Jeo je sve što se moglo pojesti rukama. Nisu svi savršeni.. magazin de piese auto online.

Automobil koji je ovaj čovjek napravio je gol. Nema branike, nema okvire vrata, nema sigurnosne pojaseve, nema kontrole ispuha, nema ograničenja brzine. U ovaj automobil je teško ući, a još teže izaći. Ljeti se pretvara u saunu, a samo u praznom hodu najfiniji nabori ljudskog uha mogu otkriti zvuk koji kao da dolazi iz podzemlja. Nisu svi savršeni…
Ipak, čovjek i automobil postali su besmrtne legende još za života, unatoč svim svojim slabostima i tehničkim nesavršenostima. A to se možda nikada ne bi dogodilo da nije utjecalo na imidž nikoga drugog nego samog Enza Ferrarija...
Ferruccio Lamborghini – sin običnih seljaka iz plodne doline Pada u blizini Bologne – uspio je nakon rata akumulirati mnogo novca proizvodnjom poljoprivrednih strojeva i traktora. Toliko je novca da je lako mogao kupiti onoliko Ferrarijevih automobila koliko je želio. Ali radost superbrzih sportskih automobila uvijek je bila zasjenjena pogreškama osjetljivih strojeva. Upravo zbog njih odlučio je osobno otići Enzu Ferrariju kako bi mu dao nekoliko konkretnih prijedloga za poboljšanja. No, umjesto pažnje i razumijevanja, dobio je neočekivano arogantan odgovor. Ferrari, međutim, uopće nije shvaćao na kakvu je osobu naišao. Ferruccio Lamborghini bio je duboko pogođen, ali i snažno motiviran da napravi vlastiti sportski automobil koji odgovara njegovom ukusu. A tada je njegov moto postao: „Napravite ih boljim od Ferrarijevih!“
Tako je Lamborghini za vrlo značajnu svotu uspio angažirati najbolje tehničare i dizajnere iz Maseratija, Alfa Romea, pa čak i Ferrarija, koji su stvorili prve serijske modele pod markom Lamborghini – 350 GTV i 400 GT. Oni su bili osnova njegovog prvog uspjeha, jer su se pokazali vrlo dobrima, spektakularnima i iznimno brzima. Ali ipak ne tako dobrima i elitnima kao oni Ferrarijevi. Tada je Ferruccio odlučio razviti vlastite mehanizme prijenosa i mostove. Ključna važnost za uspjeh ovog pothvata jest to što je trojici mladića uključenih u ovaj odgovorni zadatak ostavio potpunu kreativnu slobodu. Tako je 1965. godine dovršen i javnosti predstavljen jedinstveni automobil koji je zasjenio sve do tada poznato u svijetu luksuznih sportskih automobila – Miura P 400.
Automobil su dizajnirali Talijani Giampaolo Dallara i Paolo Stanzani, te Novozelanđanin Bob Wallace. Sva trojica bila su mlađa od 25 godina i snažno su bili inspirirani životnim ciljem Ferruccia Lamborghinija, koji se svodi na moto: "Radi sve bolje od Ferrarija!" Prema jednoglasnom mišljenju stručnjaka, to je postala nepobitna činjenica pojavom Lamborghinija Miure. O tome svjedoče ne samo njegovi jedinstveni tehnički pokazatelji, već i niz precizno dizajniranih detalja, primjerice, karakteristični otvori na vratima kroz koje ulazi rashladni zrak. Ferruccio Lamborghini skromno izjavljuje da nije stručnjak ni kada je riječ o Ferrariju ni o vlastitim automobilima. Ali dok je živ, nikada ne propusti osobno demonstrirati svoj trik s cigaretom postavljenom uspravno na blok cilindra Miure, koja ne pada čak ni kada se okrenu dvije bregaste osovine i osjeti se divlji zvuk 350 konja. Tada ponosno uzvikne: "Ferrari ovo nikada nije uspio postići!".
Tijekom razdoblja od oko 5 godina (od 1965. do 1970.) proizvedeno je ukupno 765 Miura - automobila koji je napravljen samo jednom jer ga je stvorio Ferruccio Lamborghini, u čijim venama teče "la sangue di Miura" - vruća krv borbenog bika.
- 2025-08-31 - Det er ikke moggi, en la guardida, el sombrero beschutz, el sombrero getan
- 2025-08-30 - Opel Astra Sports Tourer Hybride: 1200 km s jednim punjenjem
- 2025-08-29 - Plus (amikor meg volt rally sportunk)
- 2025-08-28 - Mercedes Vito fete ses 30 ans
- 2025-08-27 - Tatra 141 : Dette år tager bugarsko-traktorski terminal
- 2025-08-26 - Zastava 1100: elegantnija verzija Fiata 128
- 2025-08-25 - Suzuki Vitara, spremna za lansiranje u Europi
- 2025-08-23 - Elektromos vagy-benziner : Audi Q8 55 e-tron quattro contre Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)
- 2025-08-22 - VW stil je autentični Porsche.
- 2025-08-21 - De förste gepanzerte Mannschafttransporter der Marke Ferrari – construit en 45 ans
