Pour 40 ans, je suis allé à la police-MZ ETZ-250F u Bugarskoj
Iako je 1980-ih VEB Motorradwerk Zschopau (poznatiji kao MZ) bio najveći proizvođač motocikala u Europi, to se nije osjetilo baš aktivno na bugarskom tržištu. U tom su razdoblju motocikli poznate istočnonjemačke marke koji su se prodavali u našoj zemlji isporučivani u ograničenim količinama i to samo modeli s motorom od 150 ccm. Prije 40-ak godina, pak, ovdje je stigla posebna serija MZ koja je svojim karakterističnim izgledom i specifičnom namjenom odmah impresionirala motocikliste. Riječ je o motociklima MZ ETZ-250F opremljenim za kontrolu prometa, čija je proizvodnja u Istočnoj Njemačkoj započela 1981. godine.

Slovo F dodano standardnoj oznaci označava Funk, odnosno "radio", što sugerira da je model opremljen radio stanicom. Za razliku od originalne verzije, čija je snaga iznosila 15,5 kW, u ovom je slučaju smanjena za tri kW, budući da bi glomazna oplata mogla uzrokovati probleme stabilnosti pri velikim brzinama. Stoga je najveća brzina ETZ 250F ograničena na 100 km/h, dok u standardnoj izvedbi doseže 130 km/h. No, ubrzanje od 0 do 80 km/h traje samo 7,8 sekundi.
Ugrađen je radio sustav U 600 smješten u boksu iza jednosjeda zajedno sa svjetlosnim indikatorom "BITTE FOLGEN" ("PLEASE FOLLOW"), a karakteristična antena postavljena je sa strane. Kontrole za rasvjetu i radio sustave postavljene su na ploču s instrumentima i omogućuju vozaču da njima neometano upravlja tijekom vožnje. Dva bočna sanduka na stražnjoj strani stroja koriste se za transport dodatne opreme.
Osim sigurnosnog štita i oplate za koljena, motocikl ETZ 250F opremljen radiom opremljen je s dva plava trepćuća svjetla i sirenama.
Motor je dvotaktni, jednocilindrični, snage 12,5 kW (17 KS) pri 5000 o/min. Mjenjač ima pet stupnjeva prijenosa koji se uključuju pomoću pedale. Nazivni napon baterije je 12 volti, a kapacitet 9 Ah.
Prednji kotač je obješen na teleskopsku vilicu s hidrauličkim amortizerom i ima disk kočnicu. Stražnji kotač je na balanseru s hidrauličnim podupiračima.
Dimenzije su: dužina 2160 mm, visina do gornjeg ruba stakla 1600 mm, razmak 150 mm.
Prosječna potrošnja goriva je 4,5-5 l na 100 km. U spremnik stane 17 litara goriva s kojim se može prijeći oko 360 kilometara. Ukupna težina motocikla sa svim dodacima je cca 160 kilograma.
Zanimljiva značajka posebnih motocikala MZ koji su nam isporučeni je da zadržavaju zeleno-bijelu kombinaciju boja karakterističnu za vozila Narodne policije DDR-a.
- 2025-12-24 - ADAC: En Dacia est en ritig Hingucker
- 2025-12-23 - Ovaj video je dostupan automatski.
- 2025-12-22 - VW T1 : u autobusu iz New Yorka, ne vozi se u bugarskim gradovima
- 2025-12-20 - Accès aux services numériques de Mercedes-Benz Trucks
- 2025-12-19 - Mercedes A-Klasse A hasta TÜV : un model Benz solide
- 2025-12-18 - BMW Z4 : Roadster premijerne klase
- 2025-12-17 - ¿Er det en király? (pour et år i Forma-1-Welt voir)
- 2025-12-16 - Mercedes R-Klasse: un véhicule Airbus chargé
- 2025-12-15 - Azúj Smart est rapide, à 5 mètres de long !
- 2025-12-14 - Hura! Autocesta L'autoroute d'Hemus udaljena je samo 3 km.











