Point: sur Fiat-vezércsillaga 1995 également
Povijest Fiat Punta (projekt 176) datira iz 1993. godine, kada je prvi model marke s ovim imenom predstavljen medijima u Torinu 31. kolovoza i u Frankfurtu 7. rujna, čime je označen početak potpuno nove generacije kompaktnih automobila magazin de piese auto online.

Automobil, kojeg je dizajnirao Giorgetto Giugiaro, bio je izravni nasljednik Una, te mu je povjerena odgovorna misija ponavljanja njegovog izvanrednog uspjeha. Ne samo da je uspio ispuniti sva očekivanja, već je 1995. godine čak izabran za "Automobil godine". Za njegovu proizvodnju izgrađena je potpuno nova tvornica u Melfiju (Potenza), koja je u to vrijeme bila jedno od najmodernijih industrijskih mjesta na svijetu, a korištenje potpuno novih tehnologija i procesa dovelo je do pojave sada već dobro poznatog koncepta "integrirane tvornice". Kasnije se automobil počeo sastavljati i u Mirafioriju (Torino) i Termini Imereseu (Palermo).
Od početka svoje industrijske karijere, Fiat Punto dostupan je u dvije glavne verzije – s 3 ili 5 vrata, 6 razina opreme, 6 motora i 14 boja karoserije, kombinirajući inovativni dizajn s najprostranijom kabinom u svojoj kategoriji. U usporedbi s Unom, Punto je veći i udobniji, a ima i veći prtljažnik od 275 litara, koji postaje 1080 kada se uklone stražnja sjedala. Originalna velika, vertikalno postavljena stražnja svjetla i veliki kanal za zrak na prednjem braniku ističu se na čistom i uravnoteženom dizajnu automobila. Istovremeno, unutrašnjost je vrlo udobna i uključuje značajke koje su prije bile rezervirane samo za automobile u višim segmentima.
Ponuđene opcije motora su: 1.1 Fire s 54 KS, 1.2 sa 60 KS, 1.2 sa 75 KS, 1.6 motor s 90 KS, GT verzija s 1.4-litrenim Turbo motorom s međuhladnjakom, koji doseže maksimalnu snagu od 136 KS, te na kraju 1.7-litrena turbodizelska TD verzija sa 70 KS. Sve verzije imaju prednje disk kočnice i stražnje bubanj kočnice (samo u Puntu GT sve kočnice su disk, prednje su ventilirane), McPherson prednji ovjes. Osim toga, svaka verzija uključuje jednu ili više razina opreme (S, ED, SX, 6 Speed, ELX i GT).
Godine 1994. pojavio se Punto Cabrio kojeg je dizajnirao Bertone, a ponuda je obogaćena s još dvije razine opreme: 60 S s 1.2 motorom od 60 KS i 90 ELX s 1.6 motorom od 90 KS.
U sljedećim godinama Fiat je predstavio mnoge druge varijante Punta, poput HSD-a, koji se isticao svojim sigurnosnim dodacima, ili verzije Selecta, koja je bila namijenjena gradskoj vožnji i bila je opremljena električno upravljanim kontinuirano varijabilnim mjenjačem (ECVT). Krajem 1994. debitirao je Punto D s 1,7-litrenim dizelskim motorom, a sljedeće godine Sporting verzija s 1,6-litrenim motorom u kombinaciji s niskim prijenosnim omjerom.
Godine 1997. asortiman je ažuriran manjim estetskim promjenama, ali je ostao pristupačan kao i uvijek. Nove značajke uključivale su više opcija boja karoserije i uvođenje novih unutarnjih obloga i tkanina sjedala, čime je asortiman modela porastao na 29. U svibnju 1997. na sajmu automobila u Barceloni, Punto je debitirao s novim 16-ventilskim, 1,2-litrenim Fire motorom i 85 KS. Konačno, 1998. godine, Fiat je predstavio novu ponudu kabrioleta Punto, kao i tri nove razine opreme: Sole, Star i Stile. To su bila najnovija ažuriranja iznimnog modela, koji je u srpnju 1999. predao štafetu novom Puntu. Iz prve serije modela proizvedeno je ukupno oko 3.400.000 jedinica.
- 2025-08-15 - KIA EV5: novi korejski električni SUV (VIDEO)
- 2025-08-13 - Renault Clio: tul nagy ahhoz, hogy kíssi legen...
- 2025-08-12 - Nostalgija s 5 godina zamjenjuje
- 2025-08-11 - Mercedes Auto 2000: komentar jusqu'au 45. travnja
- 2025-08-10 - La nouvelle Bundesliga-Fokus est Porsche-ja
- 2025-08-09 - ¿Compraste un Classe G électronique de Mercedes-Benz?
- 2025-08-08 - BMW koncept Speedtop: Un Shooting Brake Alma (VIDEO)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: El Wagen est très fertig et fährt met dem Fahrrad
- 2025-08-06 - Alfa Romeo-eladása wächst weiter
- 2025-08-05 - Langzeittest – 100 km na BMW-u 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEO)
