Peugeot 604 : en Luxus-"Oroszlánkölyök" pour 50 jours
Peugeot 604 bio je prvi pravi luksuzni automobil francuske marke proizveden nakon rata. Posljednji sličan model bio je 601, koji je debitirao četiri desetljeća ranije, davne 1934. godine magazin de piese auto online.

Limuzina koju je dizajnirao Pininfarina predstavljena je na Ženevskom salonu automobila u ožujku 1975., gdje je dobila vrlo visoke pohvale za svoj profinjeni i elegantni dizajn. Prema autoritativnom danskom godišnjaku Bilrevyen 1976 ("Auto Review 1976"), izgled ovog automobila odlikuje se "mirnom elegancijom". Iako izvana ne izgleda tako, Peugeot 604 je uvelike zasnovan "na principima Peugeota 504", koristeći njegovu osnovnu strukturu, uključujući vrata i dio poda. Pokreće ga potpuno novi 2,7-litreni V6 PRV motor sa 144 KS, razvijen u suradnji s Renaultom i Volvom.
Peugeotov ambiciozni ulazak u segment tržišta luksuznih automobila prirodan je rezultat značajnog povećanja blagostanja prosječnih kupaca. Sredinom 1970-ih, osnovna cijena u SAD-u bila je 10.990 dolara, a u Velikoj Britaniji - 4.785 funti (u usporedbi s 4.399 funti za BMW 520, 4.361 funtom za Citroën CX Pallas i 3.485 funti za Ford Granadu 3000 GL).
Peugeot 604 ima nekoliko značajnih kvaliteta. Među njima su glatka vožnja naslijeđena od modela 504, ekvivalentna tadašnjem Jaguaru XJ6, pouzdano upravljanje cestom, prostrana unutrašnjost i vrlo hvaljeni upravljač, koji svi opisuju kao "izuzetno precizan" i "jedan od najboljih ikad proizvedenih". Model 604 ima neobično široko otvarajuća vrata, što ulazak i izlazak čini vrlo jednostavnim.
Unatoč visokim ocjenama, Peugeot 604 pokazao se komercijalnim neuspjehom. Proizvodnja od 153.252 jedinica bila je polovica proizvodnje Rovera 3500 s V8 motorom i osmina proizvodnje njegovog glavnog konkurenta, Citroëna CX. Peugeot je i dalje uspijevao ostvariti profit na svakom proizvedenom primjerku, uglavnom zahvaljujući opremi i mehanici koju je dijelio s modelom 504, ali nakon završetka proizvodnje, model je ostao bez izravnog nasljednika.
Moderni istraživači automobilske povijesti pripisuju njegov relativni neuspjeh raznim razlozima, poput konzervativnog stila, nedostatka tehničkih inovacija, skromnih značajki i reputacije tvrtke da se teško nosi s hrđom.
Model 604 predstavljen je tijekom recesije uzrokovane energetskom krizom 1973. godine, koja je tržište automobila s velikim motorima učinila prilično nepovoljnim. U pokušaju prilagodbe ovoj situaciji, Peugeot je lansirao neke ekonomične verzije modela 604, ali one nisu puno doprinijele povećanju ukupne prodaje modela. Najiznenađujuće, na Ženevskom salonu automobila 1978. godine. Predstavljena je turbodizelska verzija, kojom je Peugeot pokušao uvjeriti kupce više srednje klase da 604 ima "inženjering Mercedes-Benza 280E, upravljivost BMW-a serije 5 i eleganciju Jaguara XJ6", ali bezuspješno. Prodaja je dodatno pala 1980. godine nakon lansiranja puno atraktivnijeg modela 505, koji ima slične dimenzije i tehnički potencijal.
Francuski proizvođači automobila uglavnom nisu uspjeli postići veći međunarodni uspjeh u poslovnom segmentu od ere Citroëna DS. Luksuzni model 604 možda je posljednji primjer u kojem PSA Peugeot Citroën nudi održivog konkurenta u ovom unosnom tržišnom segmentu. Njemački proizvođači su sa svoje strane odmah iskoristili ovu situaciju te su krajem 1970-ih i 1980-ih uspjeli steći svoju nepokolebljivu poziciju na tržištu automobila poslovne klase.
Industrijska karijera Peugeota 604 trajala je od 1975. do 1985. godine, a u tom je razdoblju proizvedeno 153.252 automobila. Zanimljiv, ali malo poznat detalj iz povijesti modela jest da ga između 1979. i 1981. godine također sastavlja južnokorejska tvrtka Kia.
- 2025-05-14 - Korišteni model BMW-a: BMW X4
- 2025-05-13 - Kia EV9 je dobro opremljena
- 2025-05-12 - Megkezdődik y járdaszéli tälltäállomások mŏsfáðurássa
- 2025-05-10 - Votre Vitara Eléctrica est-elle votre exérience? (TESZT)
- 2025-05-09 - Ford Mustang 1971-1973: à Nagy Fenevad
- 2025-05-08 - El Auszeichnung international plus important à Chavdar busznak
- 2025-05-07 - Erle BMW 3-as est en lang tids verhuurd
- 2025-05-06 - Notre Jeep Compass : l'appareil le plus électronique depuis environ 375 mètres de long
- 2025-05-05 - Az Alfa du petit SUV-ja – de mon 4x4-Gyel (VIDEO)
- 2025-05-04 - L'Elektro-Pickup de Jeff Bezos košta oko 35.000 dolara.
