Novi Mercedes GLB: digitalan, udoban i učinkovit

Mercedes još nije službeno predstavio GLB, ali već smo dobili uvid u unutrašnjost modela. Vrhunac je novi klima uređaj koji zagrijava kabinu dvostruko brže uz znatno manje potrošnje energije magazin de piese auto online.

Novi Mercedes GLB: digitalan, udoban i učinkovit

Mercedes GLB je na tržištu već šest godina; stoga očekujemo da će sljedeća generacija biti spremna za lansiranje na tržište vrlo brzo. Zapravo, nasljednik je nasljednik električnog EQB-a - s novim imenom, kao što se dogodilo s GLC-om i CLA-om. Kompaktni SUV, koji nudi prostor za sedam osoba, još se testira i snažno je kamufliran - ali proizvođač iz Stuttgarta već je otkrio njegovu unutrašnjost.

I u tom pogledu jako podsjeća na novi CLA. Kao treći model temeljen na Mercedesovoj modularnoj arhitekturi (MMA), SUV je opremljen novim MB.OS infotainment sustavom. Zahvaljujući njemu, tri zaslona pružaju ne samo navigaciju, već i zabavu za putnike u automobilu. Međutim, kao i kod CLA-e, zaslon za suvozača dostupan je samo kao opcija. Nadzorna ploča i obloge vrata također su slične onima na coupeu, ali nešto više.

U verziji sa sedam sjedala

Kao i njegov prethodnik, novi GLB bit će ponuđen s dvije konfiguracije sjedenja (5 ili 7 sjedala). Međutim, treći red je prilično uzak za više putnike - namijenjen je samo putnicima visine do 1,65 metara.

Nasuprot tome, ostala sjedala nude obilje prostora, bez ograničenja prostora za noge ili glavu. Standardni panoramski krov propušta obilje svjetla – podsjeća na novi GLC, ali sa sedam umjesto devet panela, s individualno kontroliranim propuštanjem svjetlosti.

Uz udobna sjedala i površine ispunjene pjenom, klima uređaj također igra ključnu ulogu u udobnosti novog GLB-a. Ova funkcija obično generira povećanu potrošnju energije, ali ne i u GLB-u: ljudi u Mercedesu opremili su SUV novom toplinskom pumpom, istom kao u prototipu Vision EQXX.

Prema proizvođaču, sustav može zagrijati kabinu na ugodnu temperaturu dvostruko brže pri niskim temperaturama, koristeći samo oko 50% energije potrebne za konvencionalne klima uređaje. Zvuči obećavajuće. Kako bi to demonstrirali, Mercedes nas je pozvao u vlastitu hladnu komoru na demonstraciju. Tamo se mogu simulirati gotovo svi klimatski uvjeti na temperaturama između +40 i -40 stupnjeva Celzija.

Demonstracija odmrzavanja je pošla po zlu

U našem slučaju, kamuflirani GLB bio je parkiran i prekriven snijegom na oko -17 stupnjeva Celzija u hladnoj skladišnoj prostoriji. Nažalost, to nije bio prvi put da je automobil bio uključen tog dana – i usis zraka toplinske pumpe se smrznuo zbog ponovljenih ciklusa grijanja i hlađenja, sprječavajući prolaz zraka. Kao rezultat toga, sustav je bio oštećen i grijanje je otkazalo.

Međutim, treba napomenuti da ovaj test ne odražava stvarne uvjete: malo je vjerojatno da bi itko ušao u automobil i zagrijao ga, a zatim odmah izašao i pustio da se ohladi. Mercedes obećava da će se GLB zagrijati od trenutka ulaska, održavajući punu funkcionalnost – bez potrebe za predgrijavanjem.

Zaključak

Mercedes se s novim GLB-om još više fokusira na digitalno iskustvo, što je već bilo jasno s lansiranjem novog CLA-a. Nova toplinska pumpa trebala bi osigurati ugodno održavanje temperature u unutrašnjosti uz znatno manju potrošnju energije, što povećava kilometražu. Iako sustav nije radio u rashladnom odjeljku, veselim se vidjeti GLB bez kamuflaže i testirati funkciju odmrzavanja.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Mercedes GLB je na tržištu već šest godina; stoga očekujemo da će sljedeća generacija biti spremna za lansiranje na tržište vrlo brzo

I u tom pogledu jako podsjeća na novi CLA