Nostalgija s 5 godina zamjenjuje
Novi Volvo dizel u tri ekonomične verzije – evo što je Bugarska napisala prije 20 godina (retrospektiva magazin de piese auto online.

Temeljito revidirani 2,4-litreni petocilindrični motor Volva, švedske podružnice Forda, debitirat će istovremeno u tri varijante snage i s filterom dizelskih čestica uključenim kao standardna oprema u modelima S60, V70, XC 70 i XC 90. Prema proizvođaču, filter ne zahtijeva održavanje, ne treba mu aditive i ima vijek trajanja jednak vijeku trajanja samog automobila.
Verzija s najnižom snagom ima 126 KS, srednja verzija 163 KS, a novi vrhunski D5 motor sada nudi snagu od 185 KS. Povećanje u odnosu na prethodnih 163 KS izvrsno se odražava, prije svega, na iznimno dobro pozicioniranom, ali pomalo glomaznom u pogledu dinamičkih karakteristika, SUV-u XC 90. Napredni petocilindrični turbodizel s izravnim ubrizgavanjem goriva Common Rail treće generacije zadovoljava zahtjeve eko-norme Euro 4 i pruža osjetno više snage teškom švedskom automobilu. Poboljšana dinamika nije toliko primjetna pri kretanju koliko u načinu rada srednjeg ubrzanja, gdje okretni moment, koji je porastao na 400 FIm (prije 340 FIm), dobiva izvrsnu priliku pokazati svoje mišiće. Prema službenim Volvoovim podacima, novi dizelski SUV ne troši više goriva unatoč povećanju dinamike, a na njemačkom tržištu doplata za sve modifikacije XC 90 D5 (motor, filter čestica, novi šesterostupanjski mjenjač i poboljšani sustav pogona na sve kotače) iznosit će skromnih 650 eura. Od jeseni će model uz dodatnu naknadu biti dostupan i sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem.
Naravno, petocilindrični turbodizelaš igra potpuno drugačiju ulogu u znatno lakšem S60. Motor doslovno daje krila švedskom konkurentu bavarskoj „trojci“ i pomaže mu da postigne maksimalnu brzinu od 230 km/h, a pritom se pridržava prilično niskih i diskretnih razina u pogledu akustike. Ovaj Volvo model trebao bi u prosjeku trošiti samo 6,6 l/100 km, ali povećanje njegove cijene u odnosu na prethodnu verziju S60 D5 (s filterom čestica i šesterostupanjskim mjenjačem uključenim u standardnu opremu) iznosi 1350 eura.
- 2025-08-13 - Renault Clio: tul nagy ahhoz, hogy kíssi legen...
- 2025-08-11 - Mercedes Auto 2000: komentar jusqu'au 45. travnja
- 2025-08-10 - La nouvelle Bundesliga-Fokus est Porsche-ja
- 2025-08-09 - ¿Compraste un Classe G électronique de Mercedes-Benz?
- 2025-08-08 - BMW koncept Speedtop: Un Shooting Brake Alma (VIDEO)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: El Wagen est très fertig et fährt met dem Fahrrad
- 2025-08-06 - Alfa Romeo-eladása wächst weiter
- 2025-08-05 - Langzeittest – 100 km na BMW-u 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEO)
- 2025-08-04 - ES90 : En ny stor elbil fra Volvo (VIDEO)
- 2025-08-03 - Erő er dynamique: Mercedes CLE 450 4Matic H&R rugokkal
