MZ ETZ 125/150 : en argot Sotsa kétkerekű
Godine 1985 tvornica motocikala u Chopau započinje serijsku proizvodnju novih modela MZ125/150, koji su ujedno i posljednji prije ponovnog ujedinjenja Istočne i Zapadne Njemačke termostat facet pret auto.

Prvi motocikli MZ 125/150 debitirali su 1962. i doživjeti dinamičnu tehničku evoluciju tijekom vremena. Godine 1964 široka rebra cilindra i uređaj za uvođenje rasplinjača pojavili su se 1969. najveća snaga povećana je na 7,35 kW za verzije od 125 ccm i 8,45 kW za verzije od 150 ccm, a predstavljena je i prva teleskopska vilica. Godine 1973 uveden je novi tip motocikla s teleskopskom vilicom, a 1977. god poboljšan je mehanizam radilice s omjerom smjese benzin/ulje 50:1. Stilske promjene također daju prepoznatljiv i nezaboravan izgled svakoj sljedećoj generaciji MZ-a.
Novi MZ ETZ, lansiran prije točno 40 godina, odlikuje se brojnim tehnološkim i konstrukcijskim nadogradnjama, no poseban dojam ostavlja njegov atraktivan dizajn koji je potpuno ravan zapadnim konkurentima. Okvir se izrađuje automatiziranim i mehaniziranim zavarivanjem. Skraćivanjem za 60 mm i uvođenjem stražnjih guma od 16 inča, međuosovinski razmak manjih modela smanjen je za 90 mm u odnosu na 250cc, a ukupna dužina za 200 mm. Tehnološka sličnost unutar male i velike MZ omogućuje racionalno korištenje raspoloživih proizvodnih kapaciteta. U usporedbi s do sada korištenim prešanim okvirom, stabilnost konstrukcije je povećana za 100%. Cijeli prednji kraj, uključujući teleskopsku vilicu, upravljač, armature i bokobrane identični su onima kod MZ 250, ali modeli 125/150 također imaju dodatna poboljšanja kao što su okruglo ogledalo, kombinacija prekidača za kratka i duga svjetla, sirena, svjetlosna sirena i pokazivači smjera, ploča s instrumentima s tahometrom, brzinomjerom i prekidačem za paljenje.
Prednja disk kočnica preuzeta je s MZ 250, dok je stražnja bubanj promjera 150 mm s vanjskim smještajem pogonske poluge. Valjani čelični prstenovi zamijenjeni su prstenovima od lijevanog željeza, što povećava njegove radne kvalitete i trajnost.
Posebno za modele 125/150, tvornica Heidenau razvija nove stražnje gume u veličinama 3.25-16 i novi gazni sloj. Pogonski lanac je produžen sa 6,4 na 7,75 mm i smješten u zaštitnu cijev.
Poklopac motora je modificiran kako bi se prilagodio novom 5-stupanjskom mjenjaču. Mehanizam za uključivanje je dizajniran da spriječi pogrešno zahvatanje tijekom zaključavanja uključenog zupčanika. Obloge cilindara su promijenjene i gotovo su pravokutnog oblika, a broj rebara je povećan sa 9 na 11. Klip ima dva klipna prstena i produljen je za 5,5 mm. Tahometar pokreće izravno koljenasto vratilo. Spojka je multi-disk s potisnom oprugom, što osigurava dobar rad i smanjuje potrebnu ručnu silu.
Ovo je posljednji model MZ motocikala proizveden u DDR-u. Godine 1991 poduzeće je privatizirano, a od 1992. do 1999. godine. svi novi modeli lansirani su pod trgovačkim imenom MuZ (od Motorrad und Zweiradwerk - "tvornica za motocikle i vozila na dva kotača"). Godine 1999 vraćena je marka MZ.
- 2025-04-26 - L'une des vues les plus populaires du monde est un complément à l'offre tourisme de Mercedes avec la version Silver Star Sonderversion.
- 2025-04-25 - Honda je 20 godina prodavala Civic de nuevo à son style sportif.
- 2025-04-24 - Style vendu pour 20 ans et VW-polo-år: il s'agit du "store bruder"
- 2025-04-23 - Dacia Jogger opremljena je Nissanovim amblemom
- 2025-04-22 - ¡Gør VW T5 i T6 tout simplement fertig!
- 2025-04-22 - Honda Accord Coupe
- 2025-04-21 - Fiat Cronos – apenas algo en estreno
- 2025-04-20 - Pirin-Fiat 850: à Bolgár-Fiat-Története
- 2025-04-19 - Dacia 1300: Das Auto, prototip debitantskog Renaulta 12
- 2025-04-18 - Megoldottak et electric vejledinde acumulando i sin helet
