Mercedes Auto 2000: komentar jusqu'au 45. travnja

U 1970-ima i 1980-ima, Mercedes-Benz je predstavljao konceptne automobile na sajmovima automobila kao relativno rijetku pojavu, ali su ih stručnjaci uvijek s nestrpljenjem iščekivali. To je bio slučaj s takozvanim Mercedes Auto 2000, koji je prvi put prikazan javnosti u rujnu 1981. u Frankfurtu piese auto online.

Mercedes Auto 2000: komentar jusqu'au 45. travnja

Glavne smjernice utjelovljene ovim atraktivnim eksperimentom odnose se na postizanje ozbiljne uštede goriva, maksimalne sigurnosti, optimalnih performansi i prilagodbe tadašnjim najstrožim ekološkim standardima.

Glavni korak za što učinkovitiju provedbu prvog zadatka, vezanog uz potrošnju goriva, jest što veće smanjenje koeficijenta aerodinamičkog otpora. Zato je karoserija automobila (u čijoj se osnovi vidi dizajn trenutne S-klase ili W126), oblikovana tako da se stražnji dio postupno spušta do samog svog kraja, koji je vertikalno odrezan (prema patentu njemačkog inženjera i stručnjaka za aerodinamiku Vunibalda Kama). Time se koeficijent otpora zraka Cx smanjuje na 0,3.

Radi poboljšanja sigurnosti, neke vanjske komponente sprijeda izrađene su od laganih i deformabilnih sintetičkih materijala.

Najnaprednija dostignuća elektronike za to doba također su široko korištena u Auto 2000. Elektronički sustavi ne samo da kontroliraju glavne radne parametre, već i stalno pružaju vozaču potrebne informacije na posebnom zaslonu koji zamjenjuje glavne instrumente. Također mogu odrediti optimalnu potrošnju goriva, kao i najprikladniju rutu. Pomoću elektroničke upravljačke jedinice vozač može odabrati tri programa vožnje: "ekonomičan", "gradski" ili "brzi".

Za poboljšanje aktivne sigurnosti implementirani su ABS sustav, radarski uređaj za signalizaciju udaljenosti i uređaj za sprječavanje proklizavanja kotača tijekom ubrzanja.

U slučaju masovne proizvodnje takvog automobila, planirana su tri glavna tipa motora: turbodizel, benzinski V-oblikovani s mogućnošću isključivanja dijela cilindara, kao i plinska turbina. V6 dizelski motor ima radni volumen od 3,3 litre i snagu od 150 KS pri 4600 okretaja u minuti. Dva turbopunjača su spojena paralelno, što omogućuje poboljšanje karakteristika okretnog momenta pri niskim brzinama. V8 benzinski motor ima radni volumen od 3,8 litara i razvija istu snagu pri 4000 okretaja u minuti. Funkcije sustava paljenja, ubrizgavanja benzina, praznog hoda i mogućnosti djelomičnog isključivanja cilindara obavlja središnji elektronički uređaj, što doprinosi povećanju ekonomičnosti.

Unatoč velikom interesu koji je izazvala treća alternativna metoda pogona, dvostupanjska plinska turbina, ona je odbačena kao previše složena, nedovoljno pouzdana i izuzetno skupa za implementaciju u masovnoj proizvodnji.

Masa praznog vozila Mercedes Auto 2000 iznosi 1600 kg, a nosivost 500 kg. Glavne dimenzije automobila su: duljina 5100 mm, širina 1820 mm, visina 1352 mm i međuosovinski razmak 2935 mm.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Glavne smjernice utjelovljene ovim atraktivnim eksperimentom odnose se na postizanje ozbiljne uštede goriva, maksimalne sigurnosti, optimalnih performansi i prilagodbe tadašnjim najstrožim ekološkim standardima

Glavni korak za što učinkovitiju provedbu prvog zadatka, vezanog uz potrošnju goriva, jest što veće smanjenje koeficijenta aerodinamičkog otpora