Geely Zeekr 001 FR : chaussette électrique AZ 1264
Porsche Taycan Turbo GT, Tesla Model S Plaid ili Lucid Air Sapphire. Ovi električni ekstremisti sada dobivaju konkurenciju iz Kine. Zeekr osvaja pole position s 001 FR – model će napasti u Europ magazin de piese auto online.

Traka za pretjecanje na Electric Avenue počinje se sužavati, a zrak za tvorničke tunere postaje sve gušći. Dok se AMG i društvo definitivno muče s transformacijom, novi heroji iz Silicijske doline ih prestižu. Sada su se u igru uključili i Kinezi: nakon Plaid verzije Tesle Model S (1034 KS) i Lucid Air Sapphirea (1254 KS), Zeekr 001 se pojavljuje i kao FR te pokazuje svoj uglati stražnji dio na modelima poput Mercedes-AMG EQE 53 (626 KS) ili BMW-a i5 M60 (601 KS), pa čak i Porschea Taycan Turbo GT (1109 KS).
Četiri elektromotora s ukupno 1264 KS omogućuju dinamičke karakteristike koje podižu puls do neba. Dok napredna toplinska pumpa hladi bateriju i elektromotore te tako omogućuje još nekoliko krugova na stazi, elektromotori vuku kotače s 1280 Nm i katapultiraju kineskog "trkača" za 2,02 sekunde do tempa od 100. Ako zatim nastavite hrabro pritiskati papučicu gasa, dosegnut ćete 280 km/h, a zahvaljujući pogonu na sve kotače, sustavu vektoriranja momenta i teškoj bateriji od 100 kilovat-sati moći ćete prijeći najmanje 550 (prema kineskom ciklusu) kilometara u prilično turističkom automobilu. Čak i kočnice - Brembo s karbonskim diskovima veličine velike pizze - izuzetno snažno grizu.
Tako će se ljudi s benzinom u krvi sjetiti dobrih starih vremena. I dok su Tesla i Lucid prilično jednostavni, Zeekr svoju potentnost demonstrira kroz prednje i stražnje branike, veliko krilo na poklopcu prtljažnika, crvene kočione čeljusti iza 22-inčnih kotača. Osim sportskih sjedala s crvenom Alcantara presvlakom, sve ostalo je uklonjeno iz unutrašnjosti. Kratica FR tipična je za kinesku poeziju – Future Roads (Ceste budućnosti). Za 001, međutim, ne trebaju vam ceste iz budućnosti, već staza iz sadašnjosti – doduše smještena u industrijskoj zoni u blizini Pekinga. Dok se sa strane tribina ili u boksovima čuje zujanje guma, kada ste unutar automobila prisiljeni ste čuti umjetni zvuk koji nimalo ne odgovara današnjem vremenu. Sve što možemo učiniti je pričekati (ako ne govorimo kineski) prijevod priručnika za uporabu i odmah ga isključiti.
Ali za što vam ne treba znanje kineskog? Dva prekidača za odabir načina rada na volanu koji povećavaju užitak u vožnji. Onaj s desne strane, gdje možete odabrati načine vožnje i učiniti Zeekr osjetno oštrijim. I onaj s lijeve strane, jer se od tamo aktiviraju kontrola stabilnosti i Launch Control. Tada se ne samo da se svaki pritisak papučice gasa prenosi izravno na elektromotore, već se i živčani sustav i puls vozača potpuno mijenjaju.
Budući da je imidž marke važan i stoga mora generirati pozornost, ljudi imaju razvojni centar na Nürburgringu i žele uskoro lansirati ovaj automobil koji oduzima dah na njemačkom tržištu. Iako električni automobil u Kini košta više nego dvostruko više od osnovne verzije, po toj logici očekuje se da će mu cijena u Njemačkoj biti između 260.000 i 300.000 leva. Ali zapravo cijena ne igra nikakvu ulogu. U svakom slučaju, Kinezi se ne nadaju velikoj prodaji - mjesečna proizvodnja neće premašiti 99 automobila.
ZAKLJUČAK
Svi električni automobili su snažni i brzi, ali ipak pomalo cool. Ali upravo je Zeekr taj koji stvara most između nove ere i navijača s benzinom u krvi. Ne, ne zbog sintetičkog zvuka. Kao i uvijek je smiješan. Nego zato što FR nije samo potentan i strastveno radi, već i zato što su njegove slabosti, za razliku od cool Tesle i Lucida, očite, ali se na njih gleda drugačije, kao što su nekada bile s AMG-om i društvom. Dakle, model nudi najbolje od oba svijeta.
- 2025-06-16 - Audi RS4 kombi s BMW-om M3
- 2025-06-14 - Xiaomi SU7 Ultra stvara Nordschleife-Elektroauto-Record!
- 2025-06-13 - Pontiac Nagydíj 1966 : nouvelle génération
- 2025-06-12 - Un Hyundai predstavlja temeljnu verziju Ioniq 6 N.
- 2025-06-11 - Un Belügyminisztérium comprend également 980 Autos et 285 Motorradteile
- 2025-06-10 - Brujas Mercedes-Model: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - Stellantis Heritage je u Clubu Italia s ekskluzivnim modelom Abarth 695
- 2025-06-08 - Naš Multivan pour 8 personnes livrés à Bolgar-Piacot
- 2025-06-06 - I novi automatski mjenjač BMW Motorrad
- 2025-06-05 - Et BMW i4 Topmodel 601 lóeről kommt
