Europska automobilska industrija protiv kazni za CO2
Ola Källenius želi mekša pravila o zaštiti klim filtru ulei bosch pret.

Labavije ekološke mjere i ukidanje trgovinskih ograničenja: kao predsjednik sindikata proizvođača automobila ACEA, Mercedesov šef Ola Källenius poziva čelnike EU na veću fleksibilnost.
Automobilska industrija srce je europskog gospodarstva i treba potporu najviših europskih političara. EU bi trebala ciljati na Trumpa i Kinu. Ovako se Europskoj komisiji i Europskom parlamentu obraća Ola Källenius, novi predsjednik europskog udruženja proizvođača automobila ACEA. Njegovo otvoreno pismo vodstvu EU dostupno je na.
Šef Mercedesa jedna je od najutjecajnijih automobilističkih ličnosti u Europi i ima razloga biti nezadovoljan. Protiv europske automobilske industrije trenutačno pušu jaki vjetrovi: usred prodajne krize, pooštravanja ekoloških mjera, priljeva automobila subvencioniranih od države iz Kine i novog američkog predsjednika Donalda Trumpa (koji također Europi prijeti kaznenim carinama) ). Naime, europska je automobilska industrija u krizi. Källenius, koji je rođen u Švedskoj i ima njemačku putovnicu, sada preuzima predsjedništvo ACEA-e koja se bori za interese europske automobilske industrije.
Källenius poziva na fleksibilnija pravila EU-a
U svom apelu visokim europskim političarima više je nego jasan: tijekom procesa transformacije Europska komisija i Europski parlament moraju stvoriti prave okvirne uvjete kako bi se automobilska industrija mogla oporaviti. Predstavlja sedam posto gospodarstva, zapošljava preko 13 milijuna ljudi i donosi više od 390 milijardi eura poreznih prihoda. Automobilska industrija ključna je za prosperitet, inovacije i buduće izglede, piše Källenius u otvorenom pismu, jer: „Europsko gospodarstvo i naša industrija su na raskrižju: sada je vrijeme za stvaranje pravog okvira za pisanje novih poglavlja priče o uspjehu . Konkretno: europska automobilska industrija ovisi o političkoj potpori EU-a tijekom procesa transformacije.
Oslobađanje od kazni za kršenje CO₂ za vozni park
Zato Källenius poziva na odstupanje od prijašnjeg plana EU-a o pravilima voznog parka temeljenim na emisiji CO2, čije bi kršenje dovelo do velikih kazni za proizvođače automobila. “Potreban nam je realan put za dekarbonizaciju europske automobilske industrije – onaj koji je vođen tržištem, a ne kaznenim.” Pravila bi trebala pružiti okvir za gospodarski rast i bolju konkurentnost, ali ne i ograničavati je. EU stoga mora djelovati fleksibilnije sa Zelenim dogovorom. Kazne za kršenje ograničenja CO2 bi, da tako kažemo, spalile novac za razvoj novih tehnologija i obeshrabrile ulaganja – posebno u “kritičnoj fazi transformacije”. Kelenius nije komentirao kraj motora s unutarnjim izgaranjem do 2035., ali se zalagao za fleksibilniji pristup. Novi europski povjerenik za klimatske akcije Wopke Hoekstra nedavno je podržao očuvanje planova.
Brzina transformacije je prevelika.
U prelasku na električnu mobilnost tempo će određivati kupci automobila i tržišni uvjeti, a ne EU. Odnosno, sustav poticaja bio bi prikladniji za promicanje mobilnosti s nultom emisijom, to bi mogli biti novčani ili nefinancijski poticaji. To će omogućiti samom tržištu da pokreće promjene.
Dekarbonizacija, promicanje obnovljivih izvora energije i cijena emisije CO₂
O uspjehu dekarbonizacije, Källenius piše: "Fokus je na dobroj dostupnosti pristupačne energije." To bi imalo pozitivan učinak na proizvodnju automobila u Europi. Pravila o naknadama za emisije CO₂, koja su postavljena samo do 2026., trebala bi dugoročno postati obvezujuća kako bi im se automobilska industrija mogla prilagoditi.
Sadašnje prognoze su zastarjele – malo tko je mogao predvidjeti trenutne geopolitičke i ekonomske uvjete. Stoga će se politička pravila u Europi morati prilagoditi stvarnosti, što uključuje ne samo pravila o emisiji CO2 za osobna vozila, već i ona za teška teretna vozila.
Umrežavanje s važnim industrijskim sektorima
Källenius kritizira tunelsko razmišljanje industrijske politike: "Moramo uključiti pružatelje energije, pružatelje mrežnih usluga, telekomunikacije i IT tvrtke, da spomenemo samo neke." To bi bilo ključno za širenje infrastrukture za punjenje vodikom i gorivom diljem EU-a. To bi bilo važno i za osiguranje najvažnijih sirovina.
Bolji trgovinski odnosi sa SAD-om i Kinom
Prema riječima predsjednika ACEA-e, trenutno postoji rizik da će se EU, SAD i Kina politički i komercijalno udaljiti. Europa mora izabrati pravi kurs između suradnje i konfrontacije: "Mi Europljani smo proteklih desetljeća dobili otvaranjem tržišta i slobodne trgovine." ograničen. Nitko neće imati koristi od protekcionizma, piše Källenius, što se može smatrati samo oštrim pozivom Donaldu Trumpu. Spor oko kaznenih carina EU-a na kineske električne automobile također zabrinjava šefa Mercedesa. Poziva na brzo i pozitivno rješenje spora.
EU sada mora usvojiti hrabre reforme kako bi gospodarstvo i industriju pripremili za budućnost. ACEA i automobilska industrija spremni su aktivno oblikovati transformaciju i poboljšati konkurentnost Europe.
- 2025-02-17 - Aion V – kineski automobil
- 2025-02-15 - Peugeot na tržište lansira snažan obiteljski SUV 4x4 od 325 KS
- 2025-02-14 - Nijemci prestaju kupovati nove automobile
- 2025-02-13 - 40 godina od početka Renaulta koji je prijetio Ferrariju i Porscheu
- 2025-02-12 - Prvi Volkswagenov SUV nastao je prije pola stoljeća
- 2025-02-11 - Je li dovoljno pretrčati 89 kilometara?
- 2025-02-10 - Renault ulazi u novu eru s malim električnim automobilima
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zaboravljena legenda talijansko-američkog V8
- 2025-02-07 - U Europi je 1,8% automobila električno.
- 2025-02-06 - Renault 21: snažan odjek mode 80-ih
