Essai rutier: Porsche 911 (997)

Na što treba paziti pri kupnji rabljenog Porschea 911 – pogledali smo pet generacija od 993 do 992 magazin de piese auto online.

Essai rutier: Porsche 911 (997)

Prvi 911 je kap koja je prelila čašu. Desetljeća snova, uspomene iz djetinjstva i stalna fascinacija dizajnom, tehnologijom i zvukom šesterocilindričnog bokser motora na kraju se spajaju u želji za posjedovanjem 911.

Ali taj emocionalni naboj ima potencijal dovesti do destruktivnih odluka. Najbolji primjer: 996. Kao prvi 911 s vodom hlađenjem, to je najpovoljnija ulaznica u svijet 911. Cijene koje počinju od 40.000 BGN, međutim, treba shvatiti manje kao iskušenje, a više kao znak upozorenja na ozbiljno odgođeno održavanje.

Kako biste izbjegli lošu kupnju, evo osnovnih informacija koje su vam potrebne. Međutim, prije kupnje trebali biste potražiti savjet stručnjaka. Dva takva stručnjaka su Dennis Neumann iz 9ELF Hamburg i Tobias Ludwig iz Oettinger Autotechnik. Uz njihovu pomoć saželi smo najvažnije slabosti posljednjih pet generacija 911.

Porsche 911 (997)

Razdoblje proizvodnje: 2006. do 2010.

snaga: 325 do 620 KS

cijene: od 100.000 BGN.

Prednja svjetla ponovno su postala zaobljenija, ali tehnologija je ostala uglavnom nepromijenjena. U početku je 997 koristio pogonske sklopove iz 996. Međutim, facelift 2008. donio je promjenu s potpuno redizajniranim motorima s izravnim ubrizgavanjem. Osim toga, PDK mjenjač s dvostrukom spojkom zamijenio je sporo mijenjajući automatski mjenjač Tiptronic.

Pogotovo protiv S modela s njihovim 3,8-litrenim bokser motorom od 385 KS, konkurenti poput BMW-a M3 (tada s atmosferskim V8 motorom i 420 KS) nisu imali šanse ni u jednoj disciplini. Porsche je također usavršio svoje poslovanje posebnim serijama: rijetke varijante poput Sport Classica, Speedstera i GT3 RS 4.0 trenutno se prodaju po kolekcionarskim cijenama do milijun leva.

Slabosti: Stručnjak za OAT Ludwig smatra da su problemi s klipovima još izraženiji kod modela 997.1. Kao i kod modela 996, na zavojnice paljenja utječu i toplina motora i ispušni plinovi. A zbog niskog položaja izložene su prskanju s ceste.

Problem s rashladnom tekućinom pogoršao se u modelu 997, jer postoji još više električnih spojeva koji su skloni koroziji i stoga curenju. Prema Dennisu Neumannu iz 9ELF Hamburg, novi motori 997.2 (od 2008. nadalje) znatno su pouzdaniji. Stoga nije tajna zašto je robusniji 997.2 skuplji na tržištu.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prvi 911 je kap koja je prelila čašu

Ali taj emocionalni naboj ima potencijal dovesti do destruktivnih odluka