Erle BMW 3-as est en lang tids verhuurd

BMW E21 ostaje u povijesti kao prva generacija legendarne serije 3, koja se proizvodila od lipnja 1975. do prosinca 1983. Njegovo prvo službeno predstavljanje medijima osobno je održala Uprava BMW-a, na čelu s Herbertom Quandtom, na Olimpijskom stadionu u Münchenu. Tijekom cijele svoje proizvodne povijesti, model je bio dostupan samo kao dvoja vrata coupe (s izuzetkom Baur kabrioleta) piese auto online.

Erle BMW 3-as est en lang tids verhuurd

BMW E21 se u početku proizvodio samo s karburatorskim, četverocilindričnim benzinskim motorima obujma 1,6, 1,8 i 2,0 litre. Ubrizgavanje goriva uvedeno je krajem 1975. kod modela 320i, a 1977. godine u Europi se pojavila i prva verzija s rasplinjačkim 6-cilindričnim motorom. Međutim, u Sjedinjenim Državama prodaje se samo nadograđena verzija četverocilindričnog motora s izravnim ubrizgavanjem. Godine 1978. serija 3 dobila je svoj prvi šesterocilindrični motor s ubrizgavanjem goriva, prvi put predstavljen u vodećem modelu 323i, a 1981. debitirala je 1,6-litrena verzija modela 315 sa smanjenom snagom. Baur konverzije su se proizvodile od 1978. do 1981. godine i dostupne su sa svim verzijama motora. Prva Serija 3 nije bila dostupna u M3 formatu, ali je napravljeno nekoliko primjeraka na temelju modela s najvećim šestocilindričnim motorom, 323i.

Dizajn E21 prirodno je blizak onome nove serije 5 (E12), predstavljene 1972. godine. Karakteristična BMW krivulja stražnjih stupova, poznata kao "Hoffmeisterov zavoj", ovdje je također zadržana. Glavni inspirator za umjetnički smjer u razvoju marke tijekom tog razdoblja bio je francuski stilist Paul Braque, koji je vodio dizajnerski odjel BMW-a od 1970. do 1974. Njegov pozitivan utjecaj na imidž elitnog njemačkog proizvođača je neosporiv, a Muzej dizajna u Londonu proglasio je E21 jednim od "pedeset automobila koji su promijenili svijet".

Unutarnji raspored modela E21 ističe se uvođenjem novog dizajnerskog koncepta, u kojem su središnja konzola i središnje područje armaturne ploče okrenuti prema vozaču. To je potom postalo zaštitni znak BMW-a dugi niz godina. U kontekstu pasivne sigurnosti, svi rubovi i upravljački elementi u unutrašnjosti su zaobljeni i obloženi.

Tijekom svoje izvanredne devetogodišnje proizvodne karijere, E21 je proizveo ukupno 1.364.039 jedinica, od kojih je 4.595 preradio Baur.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

BMW E21 se u početku proizvodio samo s karburatorskim, četverocilindričnim benzinskim motorima obujma 1,6, 1,8 i 2,0 litre

Dizajn E21 prirodno je blizak onome nove serije 5 (E12), predstavljene 1972