El Auszeichnung international plus important à Chavdar busznak
Prva dva prototipa "Chavdara" 11 M4 izrađena su u tvornici Kässbohrer 1972. godine, a jedan od njih prikazan je na Plovdivskom sajmu u rujnu te godine. Prvi serijski modeli ovog tipa izrađeni su 1976. godine, a njihova masovna proizvodnja osvojena je sljedeće godine magazin de piese auto online.

Autobus je namijenjen za međugradski i turistički prijevoz. Njegova samonoseća karoserija čini ga lakšim od modela s šasijom i omogućuje smještaj prtljažnika ispod putničkog prostora, što zauzvrat doprinosi povećanoj stabilnosti vožnje. Ovaj Chavdar model postigao je maksimalnu toplinsku i zvučnu izolaciju unutrašnjosti. Grijanje se osigurava autonomnom dizelskom grijaćom jedinicom i dva bočna izmjenjivača topline koji koriste toplinu rashladne tekućine motora. Izmjenjivač topline u prednjem dijelu autobusa puše zrak kroz vjetrobranska stakla i štiti ih od znojenja i smrzavanja. Ventilacija se osigurava kroz otvore, kombinirane ventilacijske i rasvjetne elemente, pomične bočne prozorske okvire i izmjenjivače topline kada je izolirana od sustava hlađenja motora.
Neovisni ovjes prednje osovine pruža maksimalnu stabilnost, olakšava upravljanje, povećava upravljivost i pomaže povećati udobnost, kako pri velikim brzinama tako i pri vožnji po neravnim cestama. U prostranom putničkom prostoru, ovisno o namjeni autobusa, mogu se nalaziti različiti brojevi i vrste sjedala. Snažan Raba-MAN motor postavljen je straga, što smanjuje buku u kabini i osigurava izvrsnu dinamiku i veliku brzinu.
Krajem ožujka 1977., tijekom specijalizirane međunarodne izložbe turističkih autobusa održane u Dubrovniku, Jugoslavija, "Chavdar" 11 M4 osvojio je treću nagradu. Sajam organizira Svjetska federacija proizvođača autobusa, a nagrade koje je ustanovila i dodjeljuju se svake godine najprestižnije su u industriji. Usprkos ozbiljnoj konkurenciji, "Chavdar" 11 M4 (opremljen klima uređajem) koji predstavljamo i dalje je moderan autobus za svoje vrijeme, iako je njegov dizajn Kässbohrer predstavio još 1960-ih. Vrlo pozitivna ocjena o njemu objavljena je i u specijaliziranom tisku u Zapadnoj Njemačkoj:
Na dubrovačkom sajmu predstavljeni su svi proizvođači autobusa iz Europe te neki iz Sjeverne Amerike i Japana... Tri autobusa ostavila su najjači dojam: novi Daimler-Benz 0-303 s klima uređajem, Setra 215 s panoramskim prozorima i bugarski "Chavdar" 11M4 s klima uređajem. Jednoglasnom odlukom Svjetske federacije proizvođača autobusa, Daimler-Benz 0-303 i "Chavdar" 11M4 dobili su počasnu značku federacije s dvije zvjezdice; Najviše priznanje - 3 zvjezdice, ove godine nije dodijeljeno.
Isti se model vratio sa zlatnim medaljama nakon sudjelovanja na međunarodnim sajmovima u Plovdivu i Brnu u Čehoslovačkoj 1978. godine. U tom razdoblju, autobusi Chavdar već su se izvozili u mnoge zemlje svijeta.
- 2025-07-01 - En VW-betiltja en baan förste Sitzplatznutzung
- 2025-06-30 - Chez Stellantis, nous avons trouvé un motor Hemi-V8!
- 2025-06-28 - En Kia Sportage Motorunk 53 km plus (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 godina možete imati vještice i alate za popravak motora
- 2025-06-26 - Opel Frontera: SUV familier plus confortable avec Hellyel
- 2025-06-25 - Ensemble moteur Legújabb 2025: Royal Enfield Classic 650
- 2025-06-24 - Nova Opel Frontera isporučuje se s originalnom dodatnom opremom i prirodnim iskustvom odmora.
- 2025-06-23 - Dakija 1302. - prije 50 godina
- 2025-06-21 - Védői trófea: počeldődőd a kaland!
- 2025-06-20 - Il s'agit d'une Ford Puma électrique de 57,700 levas indulóárár Tütséja en Bolgár Piacot.
