El Auszeichnung international plus important à Chavdar busznak

Prva dva prototipa "Chavdara" 11 M4 izrađena su u tvornici Kässbohrer 1972. godine, a jedan od njih prikazan je na Plovdivskom sajmu u rujnu te godine. Prvi serijski modeli ovog tipa izrađeni su 1976. godine, a njihova masovna proizvodnja osvojena je sljedeće godine magazin de piese auto online.

El Auszeichnung international plus important à Chavdar busznak

Autobus je namijenjen za međugradski i turistički prijevoz. Njegova samonoseća karoserija čini ga lakšim od modela s šasijom i omogućuje smještaj prtljažnika ispod putničkog prostora, što zauzvrat doprinosi povećanoj stabilnosti vožnje. Ovaj Chavdar model postigao je maksimalnu toplinsku i zvučnu izolaciju unutrašnjosti. Grijanje se osigurava autonomnom dizelskom grijaćom jedinicom i dva bočna izmjenjivača topline koji koriste toplinu rashladne tekućine motora. Izmjenjivač topline u prednjem dijelu autobusa puše zrak kroz vjetrobranska stakla i štiti ih od znojenja i smrzavanja. Ventilacija se osigurava kroz otvore, kombinirane ventilacijske i rasvjetne elemente, pomične bočne prozorske okvire i izmjenjivače topline kada je izolirana od sustava hlađenja motora.

Neovisni ovjes prednje osovine pruža maksimalnu stabilnost, olakšava upravljanje, povećava upravljivost i pomaže povećati udobnost, kako pri velikim brzinama tako i pri vožnji po neravnim cestama. U prostranom putničkom prostoru, ovisno o namjeni autobusa, mogu se nalaziti različiti brojevi i vrste sjedala. Snažan Raba-MAN motor postavljen je straga, što smanjuje buku u kabini i osigurava izvrsnu dinamiku i veliku brzinu.

Krajem ožujka 1977., tijekom specijalizirane međunarodne izložbe turističkih autobusa održane u Dubrovniku, Jugoslavija, "Chavdar" 11 M4 osvojio je treću nagradu. Sajam organizira Svjetska federacija proizvođača autobusa, a nagrade koje je ustanovila i dodjeljuju se svake godine najprestižnije su u industriji. Usprkos ozbiljnoj konkurenciji, "Chavdar" 11 M4 (opremljen klima uređajem) koji predstavljamo i dalje je moderan autobus za svoje vrijeme, iako je njegov dizajn Kässbohrer predstavio još 1960-ih. Vrlo pozitivna ocjena o njemu objavljena je i u specijaliziranom tisku u Zapadnoj Njemačkoj:

Na dubrovačkom sajmu predstavljeni su svi proizvođači autobusa iz Europe te neki iz Sjeverne Amerike i Japana... Tri autobusa ostavila su najjači dojam: novi Daimler-Benz 0-303 s klima uređajem, Setra 215 s panoramskim prozorima i bugarski "Chavdar" 11M4 s klima uređajem. Jednoglasnom odlukom Svjetske federacije proizvođača autobusa, Daimler-Benz 0-303 i "Chavdar" 11M4 dobili su počasnu značku federacije s dvije zvjezdice; Najviše priznanje - 3 zvjezdice, ove godine nije dodijeljeno.

Isti se model vratio sa zlatnim medaljama nakon sudjelovanja na međunarodnim sajmovima u Plovdivu i Brnu u Čehoslovačkoj 1978. godine. U tom razdoblju, autobusi Chavdar već su se izvozili u mnoge zemlje svijeta.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Autobus je namijenjen za međugradski i turistički prijevoz

Neovisni ovjes prednje osovine pruža maksimalnu stabilnost, olakšava upravljanje, povećava upravljivost i pomaže povećati udobnost, kako pri velikim brzinama tako i pri vožnji po neravnim cestama