Ein Jawa 350-638 40 Tag zuvor
U prvoj polovici 1980-ih uvoz motocikala u Bugarsku nije prelazio 12-13 000 jedinica, 1984. pao na 7000, a 1986. god doslovce se urušava na simboličku razinu od 3900. Tako se motociklistička kultura u zemlji, građena tijekom gotovo osam desetljeća, pokazuje u potpunom padu. Stoga su moderni motocikli na bugarskom tržištu vrlo rijetki u tom razdoblju, a novi modeli Jawa, koji su postali vrlo popularni u našoj zemlji u poslijeratnom razdoblju, sada su ovdje prisutni samo na stranicama specijaliziranog tiska. Upravo je to slučaj s novom Jawa 350-638 koja je 1985. godine zamijenila iznimno popularni model 350-634. Ima puno atraktivniji dizajn i opremljen je elegantnim aerodinamičnim spojlerom s prozirnim štitnikom od vjetra, a neke su izvedbe dostupne u metalik boji.

Klizači na novoj prednjoj teleskopskoj vilici izrađeni su od lake legure s mat crnom završnom obradom. Konstrukcija dvaju prigušivača u kombinaciji s gumenim umetcima između krajeva rebara dvaju cilindara i glavama cilindra pridonose značajnom smanjenju razine buke. Stražnja vilica ima zavojne opruge s promjenjivim nagibom i progresivnim karakteristikama i centralno smještene teleskopske amortizere. Predopterećenje opruge može se podesiti u četiri položaja ovisno o opterećenju bicikla i uvjetima na cesti.
Novi, mnogo lakši motor izliven je od aluminijske legure, a čahure od lijevanog željeza utisnute su u cilindre kako bi se osigurala visoka otpornost na trošenje. U usporedbi s cilindrima od lijevanog željeza prethodnog modela, novi dizajn poboljšava hlađenje, što omogućuje povećanje stupnja kompresije, a time i snage i ekonomičnosti motora, osobito pri većim brzinama. Povećani stupanj kompresije također doprinosi smanjenju sadržaja toksičnih komponenti u ispušnim plinovima. Ispod lijevog poklopca kartera i mjenjača nalazi se ojačana spojka s 5 lamela, koja se može isključiti ne samo lijevom ručkom na upravljaču, već i aktiviranjem nožne ručice za mijenjanje brzina.
Motor ima radnu zapreminu od 344 kubika. cm, kompresijski omjer 10,2 i razvija najveću snagu od 19 kW pri 5250/min. Maksimalni okretni moment iznosi 33 Nm pri 5000 o/min. Podmazivanje je puhanjem kartera, kao kod svakog dvotaktnog motora, a omjer ulja i benzina je 1:40.
Novi Horizontalni klizni rasplinjač tipa 2928 SE poboljšava performanse motora pri manjim opterećenjima i prijelaznim pojavama dok istovremeno smanjuje toksičnost ispušnih plinova.
Značajne su promjene i u elektroinstalaciji koja je sada 12-voltna. Prethodni generator istosmjerne struje zamijenjen je mnogo snažnijim 3-faznim sinkronim alternatorom opremljenim diodnim ispravljačem i regulatorom vibracija.
Ukupne dimenzije motocikla su: dužina 2080 mm, širina (na upravljaču) 710 mm, visina 1065 mm. Volumen spremnika je 17 l, masa praznog vozila (bez benzina) 156 kg, a nosivost 130 kg.
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Čajka": politika oglašavanja
- 2025-07-14 - Roemeniëából Görögországba elektronisk autoval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extreme Tuning je alat Carpoint za Daciu Bigster
- 2025-07-12 - Renault Boréal – nova Dacia Bigster de Europa est le premier
- 2025-07-11 - Visszaseekke: ¿Eladó Alfa Romeo i Maserati?
- 2025-07-10 - Durante 40 ans a fait ses debitira na premijeri Jeepa Diesel.
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: von der Felswand aus gesehen
- 2025-07-08 - 45-godišnji otac Polonez
- 2025-07-07 - Modèle de 7 familles d'Opel : en Rüsselsheim-Családmodel
- 2025-07-06 - L'operation FIAT 500 Hybriddel de Mirafiori-auto – 5000 dana jusqu'à la fin 2025
