Dakija 1302. - prije 50 godina

Od svog debija 1969. godine, Dacia 1300 postala je najmoderniji osobni automobil proizveden u socijalističkom taboru. Oslanjajući se na snažan i vremenski otporan gen svog prototipa Renault 12, Dacia je ostala u proizvodnji više od četvrt stoljeća, bez značajnih strukturnih promjena. Zahvaljujući dobrim temeljima na koje se može osloniti, rumunjska tvrtka započinje razvoj originalnih vlastitih varijanti, koje nisu dostupne u Renaultovoj ponudi, od kojih je prva predstavljena prije točno 50 godina. Riječ je o lakoj verziji označenoj kao 1302, koja se u početku proizvodila u ograničenim serijama, ali se s vremenom etablirala kao jedan od najpopularnijih i najtraženijih modela tvrtke, koji se nudi u šest glavnih karoserijskih stilova piese auto online.

Dakija 1302. - prije 50 godina

Prva verzija lakog komercijalnog vozila Dacia 1302 (koje Rumunji u šali zovu "Papuc" ili "papuča") proizvodila se između 1975. i 1982. godine, a u tom je razdoblju proizvedeno samo 1500 jedinica. Karoserija je samonoseća, teretna platforma izrađena je od poliesterske smole i lima, a stražnji ovjes je ojačan i modificiran kako bi se osigurala nosivost od 400-500 kg. Ova verzija postoji u tri serije: prva ima ravne stražnje blatobrane i malo stražnje staklo, druga ima valovite stražnje blatobrane i malo stražnje staklo, a treća ima veće stražnje staklo.

Godine 1981. predstavljena je Dacia 1304 - prvi model tvrtke s pogonom na stražnje kotače, koji je koristio mnoge elemente i dijelove iz Aro 10 (uključujući lisnate opruge stražnjeg ovjesa), zbog čega mu je nosivost povećana na 1100 kg. Bila je dostupna u 3 verzije: pickup, šasija i verzija s otvarajućim bočnim stranicama, s korisnom površinom teretne platforme od 2,25 kubičnih metara. Rane verzije bile su opremljene standardnim motorom radnog volumena od 1289 kubičnih centimetara i snage 54 KS, ali nakon 1992. počele su se nuditi verzije s snažnijim motorima od 1397 kubičnih centimetara (62 KS) i 1557 kubičnih centimetara (72 KS). Tek 2002. godine ponuda Dacie 1304 obogaćena je 1,9-litrenim Renaultovim dizelskim motorom snage 62 KS. Nosivost različitih verzija kreće se od 850 do 1150 kg.

Nakon 1992. godine predstavljeno je još nekoliko zanimljivih modela, od kojih je prvi bio 1307 Double Cab. Bio je to peterosjed s četvero vrata i duljinom od 4794 m (124 mm duži od Dacije 1304). U tom razdoblju pojavio se i niskobudžetni pickup Dacia 1309, koji se proizvodio između 1992. i 1998. godine. Za razliku od prethodnih verzija, gotovo je u potpunosti bio baziran na karavanu Dacia 1310 (s uklonjenim samo krovom iznad teretnog prostora) i imao je nosivost od 400 kg.

Godine 1994. debitirao je 1304 King Cab s 2 vrata, ali s produženom kabinom i dva reda sjedala, koji se proizvodio 10 godina.

Godine 1998. ponuda je bila dostupna i s 1,6-litrenim motorom s ubrizgavanjem, a od 2000. godine, kada je predstavljen novi facelift, lansirane su prve serijske verzije 4×4 (s nosivošću od 1250 kg). Pogon na sve kotače uključuje se pritiskom na gumb, iz mirovanja ili pri vožnji ravnom linijom brzinom manjom od 10 km/h. S uključenim pogonom na sve kotače nije moguće voziti brzinom većom od 40 km/h, zbog nedostatka međuosovinski diferencijala.

Dizelska varijanta lako se prepoznaje po crnom plastičnom dijelu koji viri iz poklopca motora. Razlog tome je što je motor viši, pa je u poklopcu napravljena rupa koja je prekrivena izbočenim plastičnim dijelom.

Ukupno je od travnja 1975. do prosinca 2006. proizvedeno 318.969 jedinica svih modifikacija i varijanti. Mnogi od njih uspješno se prodaju u inozemstvu, uključujući i Bugarsku.

Autodijelovi AutoPower
Autodijelovi AutoPower

Prva verzija lakog komercijalnog vozila Dacia 1302 (koje Rumunji u šali zovu "Papuc" ili "papuča") proizvodila se između 1975

Godine 1981